شناسه خبر : 1250

استاندار ایلام:

بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات مشارکت کنند

بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات مشارکت کنند

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه منابع بانک های خصوصی توسط سپرده های مردم تامین می شود، ضرورت دارد در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشارکت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شنبه در نشست ساماندهی امور جوانان استان ایلام گفت: یکی از موثرترین راهکارهای عملی در راستای ساماندهی امور جوانان تعامل و همکاری همه دستگاه های فرهنگی، اجرایی و بویژه دستگاه های متولی ورزش و جوانان است.
وی افزود: مدیران باید به امور جوانان بی توجه نبوده و در نشست های مربوط به بررسی مسائل و مشکلات این قشر حضور مرتب و موثری داشته باشند.
استاندار ایلام تاکید کرد: کم توجهی به نشست ها و جلسات چه در سطح استانی و کشوری در تصمیم گیری ایجاد مشکل کرده و سبب اتخاذ تصمیم های متفاوت، غیرکارشناسی و غیر مفید می شود.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه دولت اعتبارات و تسهیلات خوبی برای اشتغالزایی فراهم کرده، گفت: برای کمک به توسعه استان و ایجاد اشتغالزایی، فرمانداران شهرستان ها با راه اندازی بانک اطلاعاتی در خصوص پروژه ها راه اندازی کنند و برای اجرای آنها طرح توجیهی تعریف کنند.
وی اضافه کرد: پرداختن به موضوع های اساسی و پایه از قبیل طلاق، ازدواج، ایجاد نشاط اجتماعی و ورزش در جامعه ضرورت دارد اما بزرگترین مشکل و مانع مساله شغل و درامد داشتن جوانان است.
استاندار ایلام ادامه داد: دولت می تواند با برنامه ریزی منسجم و اصولی زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کند و علاوه بر رفع بیکاری نشاط اجتماعی نیز در جامعه ایجاد شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: آینده کشور از جمله مسائل مربوط به جوانان به تصمیمات معقول و منطقی مدیران بستگی دارد و هر چقدر دقت نظر بیشتری در این زمینه صورت گیرد موفقیت بیشتری خواهیم داشت.
وی گفت: اگر در سطح استان مکانی وجود دارد که کاربری آن قابل تغییر و باعث ایجاد درآمدزایی شود شناسایی و معرفی شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و 300 متقاضی تسهیلات ازدواج در کشور بودند که از این میزان سهم استان ایلام 13 هزار و 558 نفر است.
محمدرضا تردست افزود: استان ایلام بیشترین میزان برخورداری متقاضیان از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اردیبهشت 97 را داشته است.
وی آمار متقاضیان ازدواج و مراحل اعطای وام در فرودین سالجاری در استان را 2 هزار و 822 نفر و این آمار در اردیبهشت ماه را چهار هزار و 16 نفر اعلام کرد.

 

ارسال نظر