شناسه خبر : 12403

راندمان نیروگاه‌های فعلی کشور بین ۲۰ تا ۲۱ درصد است

راندمان نیروگاه‌های فعلی  کشور  بین ۲۰ تا ۲۱ درصد  است

طرزطلب گفت:با از رده خارج شدن نیروگاه‌های برق قدیمی تهران، راندمان نیروگاه‌ها از ۲۲ درصد به ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از جوان، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: شهر تهران دارای بیشترین نیروگاه‌های برق با راندمان پایین و بازنشسته است که یکی پس از دیگری از مدار خارج خواهند شد و نیروگاه‌های جدید، مشروط به تامین منابع مالی جای آنها را خواهند گرفت.

او ادامه داد: کار بازنشسته‌کردن نیروگاه طرشت هم به زودی آغاز خواهد شد و نیروگاه بعثت نیز در صورت صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست جمع آوری شده و نیروگاه جدید جایگزین آن می شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی،راندمان نیروگاه‌های فعلی را بین ۲۰ تا ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: سوختی که به این نیروگاه‌ها داده می‌شود به دلیل فرسودگی در هوا پخش می‌شود و اگر نیروگاه‌ها راندمان بالایی داشته باشند می‌توان از حداکثر توان سوخت برای تولید برق استفاده کرد.

طرز طلب ادامه داد: نوسازی نیروگاه‌های تهران هم در پاک‌سازی هوای این شهر و هم در مصرف انرژی تاثیر گذار است.

او با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا به طرح‌های بازنشسته کردن نیروگاه‌های فرسوده سرعت دهیم، گفت: با اجرای این سه طرح علاوه بر افزایش توان تولیدی برق در تهران، راندمان نیروگاه‌های استان نیز از حدود ۲۲ درصد فعلی به بیش از ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به کسری سه هزار مگاواتی تولید برق در استان تهران، گفت: برای جبران این رقم لازم است طی سال‌های آتی واحد‌های جدید به نیروگاه‌های موجود استان افزوده شود که احداث نیروگاه هزار مگاواتی جدید ری بخشی از کسری موجود تولید برق تهران را جبران خواهد کرد.

 

ارسال نظر