شناسه خبر : 12365

سه میلیون دانش‌آموز به دلیل نداشتن گوشی ازعضویت در "شاد" محروم هستند

سه میلیون دانش‌آموز به دلیل نداشتن گوشی ازعضویت در "شاد" محروم هستند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از سه میلیون دانش‌آموز به دلیل نداشتن تبلت و گوشی عضو سامانه «شاد» نیستند، گفت: سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ دانش‌آموز به دلیل نداشتن تبلت و گوشی از عضویت در سامانه شاد، محروم هستند.

به گزارش چابک آنلاین، رضوان حکیم‌زاده اظهار داشت: این شورا که از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است، به‌منظور تسریع در ارتباط دستگاه‌های عضو در راستای برطرف کردن مشکلات مناطق محروم بوده است.

وی ادامه داد: هدف این شورا شناسایی مناطق محروم، ارتقای شاخصه‌های آموزش و پرورش، تجهیزات و نیروی انسانی و توسعه عدالت اجتماعی بوده است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا تاکنون ۸۱ مصوبه داشته است، گفت: تاکنون ۴۶ مصوبه اجرا شده است و ۳۵ درصد از مصوبات هم اجرایی نشده است.

وی گفت: استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به‌عنوان چهار استان مورد هدف برای تجهیزات و توسعه شاخصه‌های آموزش و پرورش مورد نظر قرار گرفت و بالاترین بازمانده از تحصیل مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز پوشش تحصیلی در چهار استان مورد هدف پیشرفت‌های خوبی داشته و میزان ترک تحصیل در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است.

حکیم‌زاده افزود: از کل جمعیت ۱۴ میلیون نفری دانش‌آموزان، ۹ میلیون نفر عضو سامانه «شاد» هستند و چهار میلیون عضو نشده داریم که ۲۵ درصد از این نفرات به اینترنت دسترسی نداشته‌اند، ۵۰۰ هزار دانش‌آموز هم از اتباع سایر کشورها بوده‌اند و سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دلیل نداشتن تبلت و گوشی عضو این سامانه نیستند.

ارسال نظر