شناسه خبر : 12358

صندوق ETF سوم در آذرماه عرضه می‌شود

صندوق ETF سوم در آذرماه عرضه می‌شود

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله سوم عرضه صندوق‌های ETF در آذرماه انجام می‌شود که شامل گروه خودرویی و فلزی خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسن علایی امروز (یکشنبه) به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با عرضه صندوق‌های ETF در بورس افزود: نخستین صندوق‌های ETF اردیبهشت ماه در بورس عرضه شد که تاکنون با رشد خوبی همراه است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صندوق ETF دوم که شامل سهام پالایشی است تا پایان مرداد ماه پذیره‌نویسی خواهد داشت.

علایی خاطرنشان کرد: اکنون در این زمینه با برخی از موانع قانونی و اجرایی همراه هست که این مسایل در ابتدا باید مرتفع شود و بعد توسط وزارت نفت یا شرکت پخش و پالایش به ثبت برسد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: بعد از ثبت اولیه، پذیره‌نویسی عمومی بوسیله بورس انجام می‌شود و در انتها رقم قطعی صندوق به سازمان خصوصی‌سازی اعلام و به مردم منتقل خواهد شد.

به گفته وی، برنامه این است در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا پایان مرداد ماه این اقدام انجام شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: تاکنون تصمیم‌گیری در زمینه عرضه مرحله چهارم عرضه صندوق ETF اتخاذ نشده و اطلاعاتی در این مورد به طور رسمی منتشر نشده است.

 یکی از برنامه‌های مهم پیش‌روی دولت برای بازار سهام، عرضه صندوق‌های قابل معامله (ETF) به بورس است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این اقدام دولت در کنار دیگر حمایت‌هایی که صورت گرفته می‌تواند در ارتباط با عمق بخشیدن به معاملات بازار و جهش قیمت سهام شرکت‌های دیگر تاثیرگذار باشد و این صندوق‌ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه خواهد شد.

با توجه به چنین تصمیمی، پذیره‌نویسی نخستین مرحله واگذاری سهام دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی که شامل سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی بود از روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) آغاز و تا ساعت ١٦ (۳۱ اردیبهشت) ادامه داشت که با استقبال نزدیک به سه و نیم میلیون سهامدار روبرو شد و تاکنون بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) در بورس است.

ارسال نظر