شناسه خبر : 1221

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز :

امضای قرارداد زیست‌محیطی پالایشگاه تبریز با شرکت آلمانی

امضای قرارداد زیست‌محیطی پالایشگاه تبریز با شرکت آلمانی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از امضای قرارداد همکاری فیمابین این شرکت با کنسرسیومی متشکل از یک شرکت آلمانی و شرکت ایرانی کیمیا پتروگاز ایلیا خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین، «غلامرضا باقری‌دیزج» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این قرارداد همکاری برای بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی شرکت پالایش نفت تبریز منعقد شده است. 

وی ادامه داد: این پروژه همکاری به مدت 24 ماه با اعتبار 12 میلیون دلار در راستای اهداف زیست محیطی شرکت اجرا می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ظرفیت واحد بازیافت گازهای انتهایی را متناسب با ظرفیت واحد گوگردسازی (110 تن در روز) دانست و گفت: این پروژه با هدف افزایش راندمان بازیافت گوگرد و افزایش توان استحصال گوگرد اجرا می‌شود. 

باقری خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز همگام با تولید، به مسایل زیست محیطی و تولید فرآورده‌های با استاندارد روز جهانی توجه ویژه دارد. 

وی افزود: امروزه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از مقوله‌های مهمی است که همه صنایع تولیدی و حتی خدماتی باید نسبت به آن توجه داشته باشند. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: هرچند وظیفه برخی صنایع چون پالایشگاه خدمات‌رسانی است، این صنایع نیز نسبت به محیط اطراف و جامعه خود نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و در این راستا پالایشگاه تبریز اقدامات مهمی انجام داده است. 

باقری با اشاره به این‌که ۹۰ درصد فرآورده‌های پالایشگاه تبریز خدماتی است، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف خود نسبت به موضوعات زیست محیطی توجه ویژه دارد. 

وی یادآور شد: بر اساس توافق نامه منعقد شده با شهرداری کلانشهر تبریز، این شرکت همگام و همزمان با اجرای طرح های زیست محیطی پالایشگاه جهت ارتقا کیفی فرآورده های تولیدی، توسعه فضای سبز در ۱۰ هکتار از زمین‌های شرکت و اطراف آن را به‌صورت درختکاری در دست انجام دارد.

 

ارسال نظر