شناسه خبر : 12142

چهارهزار واحد صنفی متخلف از پروتکل‌های بهداشتی کرونا تعطیل شدند

چهارهزار واحد صنفی متخلف از پروتکل‌های بهداشتی کرونا  تعطیل شدند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهارهزار واحد صنفی متخلف از پروتکل‌های بهداشتی کرونا هفته گذشته در سراسر کشور تعطیل شدند.

به گزارش چابک آنلاین، محسن فرهادی افزود: میانگین کشوری رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور در آخرین نزول به ۲۲.۶۶ رسید که تا هفته گذشته به ۴۵ درصد ارتقا پیدا کرده است. برخی اصناف و ادارات از جمله بانک ها به میزان قابل توجهی بیشتر از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند و میزان رعایت این ضوابط در آنها بالاتر از میانگین کشوری است، وضعیت استفاده از ماسک هم در کشور در همین حدود است اما در مجموع هنوز با شرایط ایده آل فاصله دارم و انتظار داریم میانگین کشوری رعایت پروتکل ها در اصناف، ادارات و مردم به ۸۰ تا ۸۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: پروتکل های بهداشتی کرونا جنبه ترویجی ندارد، جنبه اجباری دارد و رعایت نکردن آنها موجب تعطیلی و پلمب واحد صنفی می شود. در هفته گذشته نیز تعدادی از تالارهای پذیرایی، برخی قهوه خانه ها و حتی دفاتر تعطیل شدند. تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده در هفته گذشته بیش از چهار هزار واحد است و گزارش مفصل آن نیز امروز(شنبه) در ستاد ملی کرونا در حضور رئیس جمهوری ارائه می شود.

ارسال نظر