شناسه خبر : 1212

استاندار سمنان:

درمان اقتصاد کشور نیازمند برگزاری نشست های تخصصی است

درمان اقتصاد کشور نیازمند برگزاری نشست های تخصصی است

شهاب الدین چاوشی گفت: نشست های تخصصی و میزگرد برای درمان اقتصاد بیمار کشور در بخش های مختلف برگزار شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شهاب الدین چاوشی شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: همه قبول دارند اقتصاد کشور بیمار است و باید برای درمان این بیماری اقدام کرد.
وی اظهارداشت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و محدودیت های جدی احساس می شود و باید مسوولان راه حلی پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: کاسبی و تجارت حلال در جامعه دچار مشکل شده و باید در نشست های تخصصی برای حل این مشکلات بحث شود.
چاوشی تصریح کرد: باید نگاه فرهنگی حرام و حلال در جامعه ترویج یابد چرا که بد فرهنگی خود منشا بسیاری مشکلات است.
استاندار سمنان ادامه داد: امروز اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی بوده و دولت از آن ها حمایت می کند و رفع موانع تولید و حفظ اشتغال در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود وضعیت مملکت باید عقلانیت بر انجام کارها حاکم باشد متاسفانه در زمان حاضر در کشور احساسات بر عقلانیت حاکم بوده که ریشه بسیاری از مشکلات است.
احمد همتی ادامه داد: جای تاسف است که در مجلس شورای اسلامی این موضوع حاکم است و در کشور مشخص نیست که اقتصاد سیاسی حاکم است یا سیاست اقتصادی.
وی اظهارداشت: در تمام کشورهای موفق دنیا به دنبال سیاست اقتصادی هستند و تمام برنامه ریزی ها براساس تولید انجام می شود چراکه در چنین سیاستی اقتصاد به ثبات می رسد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در کشور تمام منابع مالی، طبیعی، معدنی، فرهنگی و اقتصادی برای سیاست هزینه می شود.
وی اضافه کرد: چنین سیاستی در فرهنگ، دین، انقلاب و قانون اساسی وجود ندارد و در پیش گرفتن این روند اقتصاد و سیاست کشور را دچار بی ثباتی می کند.
در این نشست درباره وضعیت اقتصادی ،مشکلات واحدهای تولیدی، پیگیری مصوبات نشست قبلی و درباره ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بحث و تبادل نظر شد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی فعالیت دارند.
سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است. 
 بیش از 90 درصد صنایع در سمنان از نوع کوچک و متوسط است و چشم صنعت این استان به حمایت های دولت تدبیر و امید دوخته شده تا به آینده روشن گام بردارد. 
 

 

ارسال نظر