شناسه خبر : 1208

براساس آمار گمرک:

صادرات میعانات گازی کاهش یافت

صادرات میعانات گازی کاهش یافت

افزایش ارزش دلاری میعانات گازی ایران سبب شده به رغم کاهش ۲۶ درصدی صادرات، ارزش دلاری آن کاهش چشمگیری نداشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی سه ماهه نخست سال جاری، در بهار امسال دو میلیون و 992 هزار تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 557 میلیون دلار از ایران صادر شده است.

بر اساس این آمار منتشر شده، صادرات میعانات گازی از لحاظ وزنی 10.73 درصد و از لحاظ ارزش صادرات 13.41 درصد از کل صادرات ایران را دربرگرفته است؛ به عبارت دیگر 13.41 درصد از کل ارزآوری صادرات برای ایران از طریق میعانات گازی تامین شده است.

این در حالی است که در سال گذشته میزان صادرات میعانات گازی ایران، چهار میلیون و 76 هزار تن بوده که ارزش آن رقمی برابر با یک میلیارد و 598 میلیون دلار است و سهم میعانات گازی از کل صادرات ایران در سه ماهه نخست سال گذشته نیز 14.5 درصد از نظر وزنی و 15.91 درصد از نظر ارزش بوده است.

به این ترتیب می‌توان گفت که صادرات میعانات گازی در سال جاری با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است، به طوریکه صادرات این مواد از نظر حجمی با 26 درصد کاهش همراه بوده است.

در عین حال ارزش صادرات میعانات گازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها 2.57 درصد، کاهش را تجربه کرده است و بر این اساس به رغم کاهش 26 درصدی صادرات میعانات گازی، افزایش ارزش دلاری صادرات این مواد سبب شده تا تاثیر چندانی بر ارزآوری صادرات این مواد حاصل نشود.

 

 

 

ارسال نظر