شناسه خبر : 12030

متهم فرار مالیاتی ۱۱۰میلیارد تومانی دربندرعباس روانه زندان شد

متهم  فرار مالیاتی ۱۱۰میلیارد تومانی دربندرعباس روانه زندان شد

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: یکی از مودیان مالیاتی به اتهام فرار مالیاتی ۱۱۰میلیارد تومانی در مدت سه سال و سوء استفاده از مجوز افرادغیر درخصوص واردات کالا وهمچنین جعل امضاء اوراق گمرکی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پلیس هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان درپی وصول یک فقره گزارش فرار مالیاتی، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: با انجام تحقیقات و اقدام‌های تخصصی لازم و با همکاری اداره کل امور مالیاتی هرمزگان مشخص شد، یکی از مودیان مالیاتی به نام یک شرکت مشخص، درسال‌های ۱۳۹۱تا ۱۳۹۴ در سطح شهرستان بندرعباس با انجام فعالیت‌های گسترده اقتصادی خود از جمله واردات کالا با گرفتن کارت بازرگانی فعالیت داشته که با گذشت چندین سال از تاسیس این شرکت؛ هیات مدیره آن هیچ گونه اظهارنامه‌ای جهت اعلام اقدامات تجاری به اداره امور مالیاتی استان ارسال نکرده‌اند.

این مقام انتظامی هرمزگان اظهارداشت: با اقدام اطلاعاتی و پلیسی و با حضورکارشناسان انتظامی دراداره کل امورمالیاتی و گمرکات استان نسبت به رصد میزان واردات، نوع کالای واردشده و غیره اقدام، که درنهایت مشخص شد شرکت یادشده از طریق یکی از گمرکات استان کالاهای مختلفی از جمله خودرو، لاستیک و برنج به صورت کلان و توسط افرادی با استفاده از وکالت نامه از سوی شرکت، ترخیص کرده است .

سردار جعفری خاطرنشان کرد: با بررسی‌های دقیق و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی درخصوص عملیات‌های تجاری انجام شده، مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی مرتبط با عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ توسط اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان استخراج شد.

وی ادامه داد: اقدام‌های تکمیلی لازم جهت شناسایی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مورد نظر انجام و مشخص شد مدیرعامل شرکت، خانمی به هویت (ر .ت) ساکن بندرعباس که از افراد ضعیف و بی‌بضاعت بوده و با کارگری درمنزل  پدر فردی بنام (م. ص) مخارج خود را تامین می‌کرده که نامبرده از موقعیت و بی‌سوادی این زن سوء استفاده کرده وبه بهانه بیمه کردن، وی را به دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها برده وبا ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی اقدام به فعالیت اقتصادی در سطح شهرستان بندرعباس می‌کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان یادآورشد: باتوجه به اینکه شرکت وجود خارجی نداشته و آدرس دقیقی از محل سکونت زن معرفی شده به عنوان مدیرعامل در دسترس نبود، لذا با بهره گیری از شیوه‌های خاص پلیسی محل سکونت وی شناسایی و پس ازهماهنگی با مقام قضایی نامبرده به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شد.

وی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از وی درخصوص چگونگی فعالیت و فرار مالیالی، مشخص شد شرکت موصوف متعلق به (م. ص) بوده که با توجه به اظهارات آن زن و با هماهنگی مراجع قضایی، متهم  شناسایی و دریک عملیات ضربتی دستگیر ودر بازجویی‌های فنی بعمل آمده و مواجه شدن با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و با صراحت به ثبت شرکت بنام غیر و فرار مالیاتی بدون آگاهی خانم یادشده ازبزه انتسابی، معترف شد.

سردار جعفری تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا اعزام  و در اجرای دستور مقام قضایی ضمن الزام به پرداخت مالیات وضع شده، نامبرده به اتهام سوء استفاده از مجوز افراد غیر درخصوص واردات کالا  و همچنین جعل امضاء اوراق گمرکی با  قرار وثیقه روانه زندان شد.

 

ارسال نظر