شناسه خبر : 1175

وزیر ارتباطات تاکید کرد

باید آبروی کسانی که فساد می‌کنند را برد

باید آبروی کسانی که فساد می‌کنند را برد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه افشا کردن خوب است و باید آبروی کسانی که فساد می‌کنند را برد، گفت: در شرایط فعلی اگر شخصی در هر رده‌ای در کشور فساد دارد، باید فساد آن شخص را عنوان و با او برخورد کنیم.

به گزارش چابک آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در روز دوم سفر خود به خوزستان  با حضور در شهرستان باغملک چهار طرح مخابراتی استان را با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان افتتاح کرد. او همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان باغملک با بیان اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد را می‌پذیریم، اظهار کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که مردم ناراحت هستند، این نیست که عقب‌ماندگی وجود دارد بلکه این مساله نقطه تمایز انتقادات مردم از داخل کشور نسبت به حرف‌هایی است که از خارج درباره کشور عنوان می‌شود؛ اگر در کشور مشکلات و فساد وجود دارد باید آن‌ها را برطرف کرد. برخی از مواقع واقعیت‌هایی در کشور مطرح می‌شود اما در برخورد با آن واقعیت ها ملاحظاتی هم مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند درونی اجرایی کشور در لایه‌های مختلف دچار اشکال است، گفت: بخش مهمی از اصلاح فرآیندها در دنیا مبتنی بر فناوری اطلاعات است. همچنین بخش مهمی از شفافیت که پیشگیری کننده از فساد است، بر پایه فناوری اطلاعات استوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث‌هایی که درباره شفاف‌سازی تخصیص مجوز ارزهای دولتی عنوان می شود، گفت: هنگامی که پرده از این مساله در کشور کنار رفت، مشخص شد پشت آن پرده چه خبر بود.

وی با بیان اینکه ساماندهی چرخه اقتصاد وظیفه دستگاه حاکمیت است، عنوان کرد: باید در این کار شفافیت داشته باشیم. افشا کردن خوب است و باید آبروی کسانی که فساد می‌کنند را برد اما قرار است این مساله تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟

آذری جهرمی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر شخصی در هر رده‌ای در کشور فساد دارد، باید فساد آن شخص را عنوان و با او برخورد کنیم زیرا اگر برخورد انجام نگیرد، بیان کردن فساد به تنهایی برای مردم تنها ناامیدی به دنبال دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خوزستان همواره در صف اول ایستادگی و مقاومت در کشور بوده است، اظهار کرد: همه مسئولان در همه حوزه‌ها وظیفه دارند تا به خوزستان توجه ویژه ای کنند. عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین و علم روز در بحث کشاورزی بر شرایط زیست محیطی استان خوزستان اثرگذار بوده است و مشکلاتی را در این زمینه برای خوزستان به وجود آورده است. انتظار مردم از مسئولان انتظار بیشتر و بجایی است زیرا ما مدیون مردم این استان هستیم و باید تلاش بیش‌تری برای یافتن راهی برای حل مشکلات این مردم انجام داد.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات برای استان خوزستان نگاه دیگری را در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد:  حدود ۹ ماهی که در مقام وزارت فعالیت می‌کنم، برای سومین بار است که به خوزستان سفر کرده‌ام و این مساله بیانگر نگاه ویژه ما به این  استان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: حوزه توسعه‌ای به ویژه در منطقه شمال خوزستان نیاز به توجه بیشتری دارد و اقداماتی که انجام شده است از اقدامات اساسی که مد نظر ماست، فاصله دارد.

وی با اشاره به آخرین سفر خود به خوزستان بیان کرد: با ۲۰ میلیارد تومان اعتباری که دولت برای توسعه ارتباطی روستاهای شمال خوزستان در سفر قبلی اختصاص داد، باید همه ۲۹۵ روستای این منطقه تحت پوشش کامل قرار می‌گرفتند. با توجه به مشکلاتی که در ترخیص برخی از تجهیزات از گمرک وجود داشت، توانستیم در طول این مدت ۲۶۴ روستا را در منطقه شمال خوزستان تحت پوشش ارتباطی مناسب قرار دهیم. به ما قول داده شده است که باقی مانده روستاها نیز تا حدود سه هفته آینده تحت پوشش ارتباطی قرار بگیرند. این موضع به شرط آن است که گمرک نیز همکاری لازم را داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در برخی از مناطق استان خوزستان که ضرورت ویژه وجود داشت تا سایت‌های جدید احداث شود، اپراتور همراه اول در یک پروژه ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار قرار داد و حدود ۱۰ سایت جدید را در بخش‌های مختلف استان ایجاد کرد. در بحث انتقال تکنولوژی سیستم‌های قدیم به نسل‌های جدید هم پروژه‌ای را مصوب کردیم تا این سیستم‌ها را به نسل‌های بعدی نسل چهارم تلفن همراه ارتقاء دهیم.

وی افزود: در مناطق جنوبی استان خوزستان عمده مسیرهای جاده‌ها تحت پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته‌اند و در تلاشیم تا این موضوع را برای مردم شمال خوزستان نیز اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مجموعا در استان خوزستان ۹۶ میلیارد تومان هزینه شد تا شاهد ارتباطات مناسب‌تری باشیم، گفت: در خوزستان تقریبا از نظر مساحتی ۶۷ درصد روستاها ارتباطات مناسبی دارند و این پوشش از نظر جمعیت تحت پوشش خدمات حدود ۹۵ درصد است.

 

ارسال نظر