شناسه خبر : 11748

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۱۲ پله صعودکرد

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران  ۱۲ پله صعودکرد

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه می سال جاری میلادی، ۲۸.۸۳ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را با ۱۲ پله صعود در مقایسه با ماه مارس سال ۲۰۲۰، به ۶۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

به گزارش چابک آنلاین، به نقل از ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود. در ایران در حالی که تا چندین سال پیش برخی معتقد بودند فناوری اطلاعات و اینترنت، جزو کالاهای لوکس است و اینترنت ۱۲۸ کیلوبیتی برای دسترسی مردم کافی است، اکنون دیگر کمتر کسی از اهمیت استفاده از اینترنت غافل است و فناوری اطلاعات به پدیده‌ای ضروری در زندگی افراد تبدیل شده است.

طبق اطلاعات وب‌سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل در تمامی کشورها، ۳۱.۹۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابیت‌برثانیه بود. متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند ثابت نیز در تمامی کشورها، ۷۴.۲۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه اعلام شد.

در حال حاضر و طبق آخرین آمار منتشرشده تا ماه می ۲۰۲۰، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۳.۷۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۰.۸۹ مگابیت‌برثانیه است. همچنین در حوزه اینترنت ثابت، متوسط جهانی سرعت دانلود، ۷۶.۹۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۴۱.۰۹ مگابیت‌برثانیه است.

 

 

ارسال نظر