شناسه خبر : 1163

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان:

میزان فرار مالیاتی بیش از درآمدهای نفتی است

میزان فرار مالیاتی بیش از درآمدهای نفتی است

فرامرز نیک سرشت گفت: معادل ۶۰ درصد از مالیات دریافتی، فرار مالیاتی وجود دارد، در حالی که ۳۵ درصد درآمد کشور از محل فروش نفت کسب می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فرامرز نیک سرشت گفت: موضوع فرهنگ سازی مالیاتی به دغدغه اصلی تمام مدیران کشور تبدیل شده است.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب زمانی اعلام کردند که آرزو دارند، چاه های نفت بسته و هزینه های کشور از قبل تولید داخلی و دریافت مالیات اداره شود و از همین رو باید برای تحقق چنین آرزویی گام برداشت و در راس آن به حتم سازمان امور مالیاتی قرار دارد.
نیک سرشت اظهار کرد: باید متوجه بود که اتکا به درآمدهای نفتی حتی اجازه تدبیر برای یافتن راه های جدید کسب درآمد را نمی دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: تمام سیستم های مدیریتی کنونی در کشور عاریتی است و برای رسیدن به الگوی موفق مالیاتی هم می توان آن را از کشورهای توسعه یافته و دارای تجربه در این زمینه عاریه گرفت.
وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور می تواند به دولت پیشنهاد دهد که تمام منابع مالیاتی را شناسایی، راه های دریافت آن را طراحی و 100 درصد اقتصاد کشور را تامین کند.
نیک سرشت خواستار تقویت فرهنگ مالیاتی در میان مردم شد و تاکید کرد: از محاسن فرهنگ مالیاتی افزایش حس مطالبه گری مردم است چرا که آنان متناسب با پرداخت مالیات، تقاضای دریافت خدمات را خواهند داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: این روزها که بحث تحریم ها و کاهش فروش نفت مطرح است، موضوع تغییر رویه تحقق درآمد کشور باید به جد پیگیری شود.
وی تصریح کرد: افزایش فرهنگ مالیاتی و تشویق مردم به پرداخت آن به حتم بهترین راهکار تامین درآمد مورد نیاز کشور در شرایط تحریم است.

 

ارسال نظر