شناسه خبر : 11496

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

بانک‌ها رغبتی به دادن تسهیلات به ساخت و ساز مسکن ندارند

بانک‌ها رغبتی به دادن تسهیلات به ساخت و ساز مسکن ندارند

یک عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران، اعلام کرد: آزآنجایی که ظرفیت در بخش ساخت و ساز تجاری پر شده، تمایل بانک‌ها به سرمایه گذاری دراین حوزه کاهش یافته است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، جعفر خزاعی در گفت و گو با چابک آنلاین ضمن تاکید بر این که "بخش مسکونی همچنان دارای ظرفیت لازم است" گفت: براساس آمارهای منتشر شده، در ژاپن، به ازای هر 350 نفر یک فروشگاه وجود دارد درحالیکه در کشور، این آمار به ازای هر 50 نفر است.

وی افزود:افرادی که از این به بعد در بخش تجاری سرمایه گذاری می کنند، سودی را که در گذشته کسب می کردند، به دست نخواهند آورد مگر در موارد ویژه.

خزاعی تصریح کرد: در گذشته بانک ها در بخش تجاری سرمایه گذاری کرده و سود خوبی به دست می آوردند و هنوز هم تعدادی از پروژه هایی که در گذشته آغاز کرده اند، به سرانجام نرسیده و در دست انجام است.

وی، سرمایه گذاری بانکها در تجاری سازی را از این پس امری بعید دانست.

خزاعی سهم بانک ها را در ساخت و ساز مسکن در کشور را 20 تا 25 درصد دانست و افزود: این رقم در صورتی می تواند درست باشد که سهم بانک مسکن را نیز در این میان در نظر بگیریم.

 وی اضافه کرد: در کل، بانک ها رغبتی برای دادن تسهیلات به بخش ساخت و ساز مسکن  ندارند و تعدادی از آن ها هم که مایل به این امر هستند، دارای شرایطی بوده که برای سرمایه گذار در حوزه مسکن صرف نمی کند.

ارسال نظر