شناسه خبر : 11361

عرضه مسکن در بورس امکان پذیر می شود

عرضه مسکن در بورس امکان پذیر می شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره حضور بخش مسکن در بازار سرمایه و امکان بهره‌مندی از این فضا برای فعالان بخش مسکن، توضیح داد: در خصوص استفاده از بازار سرمایه و ورود بخش مسکن به بازار سرمایه، با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن، تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودهایی که وجود دارد، پیش تر با سازمان بورس توافقاتی حاصل و پروژه‌هایی هماهنگ شد.

به گزارش چابک آنلاین، محمود محمودزاده یادآور شد: با توجه به اینکه برای ورود یکسری از شرکت‌های ساختمانی به صندوق زمین و مسکن مشکلات و موانع قانونی وجود داشت، اصلاح آئین نامه قانون ساماندهی در مدار انجام قرار گرفت که اصلاحات قبلاً به دولت ارسال شده بود.

به گفته وی،هم اکنون و تا این تاریخ اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن به تصویب کمیته‌های تخصصی دولت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که در جلسات اصلی دولت و به زودی مصوب شود و قابلیت اجرایی یابد.

محمودزاده گفت: با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن، حجم زیادی از پروژه‌های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس معرفی می‌شوند تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. با این روش، هم ارزش افزوده و هم سرمایه‌گذاری مطمئنی در بازار اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق بازار سرمایه برای تأمین منابع مالی پروژه‌ها و موضوع تابلوی تخصصی مصالح ساختمانی توافقاتی انجام شده است که همه اینها با هدف سامان‌دهی بیشتر به این صنعت و امکان ورود سرمایه‌های خرد و متوسط به تولید مؤثر مسکن است که انتفاع مناسبی نیز برای صاحبان سرمایه داشته باشد.

 

ارسال نظر