شناسه خبر : 11079

اختصاصی چابک‌آنلاین

فروش سهام بانک‌های دولتی در صندوق‌های قابل معامله برای حمایت مردم است

فروش سهام بانک‌های دولتی در صندوق‌های قابل معامله برای حمایت مردم است

یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، ارائه سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از طریق صندوق‌های قابل معامله را امری طراحی شده برای مشارکت مردم عادی و خارج از بورس در سرمایه‌گذاری بورسی دانست و بیان کرد: هدف دولت از ارائه این صندوق‌ها فعالان بازار بورس نبوده است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، سیدجلال صادقی شریف در گفت‌و‌گو با چابک‌آنلاین افزود: در حال حاضر چنانچه تقاضای جدی هم برای واحدهای صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار وجود نداشته باشد نباید نسبت به موفقیت این کار شک کرد و یا نا امید شد چرا که این صندوق‌ها برای استفاده اقشار مردم طراحی شده و این امر نباید تحلیل ها را به سمت گمراهی ببرد.

وی تشریح کرد: فروش سهام بانک ها و بیمه های دولتی از طریق صندوق‌های قابل معامله اقدامی در جهت حمایت مردم در شرایط اقتصادی پیش آمده ناشی از کرونا است.

صادقی شریف ادامه داد: مردم عادی که با پیچ و خم های بورس آشنا نیستند، به وسیله این برنامه، قادر خواهند بود از طریق خرید این صندوق ها وارد بازار سرمایه شوند و ریسک کمتری نسبت به خرید سهام شرکت ها متوجه آن ها خواهدبود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، با وارد کردن یک یا دو میلیون می توانند صندوق خریداری کرده و از مزایای تخفیفی آن نیز استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در صورت عدم وجود صف خرید برای این صندوق ها موضوع ناراحت کننده ای نیست و نباید نگران این مسئله بود که تقاضا برای آن ها پایین باشد؛ چرا که این صندوق ها برای بازار طراحی نشده اند و سرمایه گذاری مناسب و سودآوری برای آحاد مردم خواهد بود.

ارسال نظر