شناسه خبر : 11072

اختصاصی چابک‌آنلاین

صنعت بیمه با بازدهی خوبی در بازار سرمایه مواجه شد

صنعت بیمه با بازدهی خوبی در بازار سرمایه مواجه شد

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک دی بیان کرد: با توجه به کاهش سود سپرده بانکی و حذف ۴ صفر پولی ملی، صنایعی همانند نظام بانکی، صنعت لیزینگ و بیمه که با ریال کار می‌کنند در سال‌جاری با اقبال خوبی در بازار سرمایه رو به رو خواهند بود.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، فردین آقا بزرگی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: مقایسه صنعت با صنعت در کنار بازدهی شاخص کل بورس نتیجه قابل توجه و مقبولی برای تحلیل ارائه نمی‌دهد،  ممکن است صنعتی در سال ماقبل خود بازدهی خوبی داده باشد اما در سالی که همه سهم‌ها بالا می‌روند استراحت کند بنابراین نمی‌شود صنایع را با هم مقایسه کرد.

وی افزود: نکته قابل توجهی که هم اکنون وجود دارد این است که با توجه به افزایش گردش ریال در معاملات داخل و متوقف بودن نوسان قیمت ارز تمامی صنایع و شرکت هایی که با ریال کار می کنند مانند نظام بانکی، صنعت لیزینگ و صنعت بیمه در سالجاری با اقبال خوب و مناسبی در بازار سرمایه روبه رو خواهند بود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک دی اظهارکرد: از طرفی صنایع با اقبال، صنایعی هستند که کاهش سود سپرده بانکی و حذف 4 صفر پول ملی منجر به افزایش گردش مالی آنها می شود همانند صنعت بیمه که سهامداران آنها از افزایش سود این شرکت ها بهره مند خواهند شد .

آقا بزرگی با بیان اینکه رشد سهم صنایع مختلف وابسته به حال و روز بازار سرمایه است، گفت: در حال حاضر آنچنان اشتیاق تقاضایی وجود دارد که باعث شده تا تقاضای قیمت ها بیش از ارزش ذاتی معامله شود که این موضوع باعث می شود صنایع مهم ، پیشرو و اثرگذار هم در جایگاه اصلی خود قرار نداشته باشند بنابراین سرمایه گذاری با دید میان مدت و بلند مدت 2 تا 5 ساله در بورس موفقیت آمیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گروه پالایشی، پتروشیمی در سالجاری با اقبال خوبی در بازار مواجه خواهند بود، افزود: گروه دوم شرکت هایی همانند شرکت های معدنی و فولادی که  عمده تولید آنها بر می گردد به ایجاد ارزش افزوده در یک دارایی مانند سنگ آهن، گروه موفقی در بازار خواهند بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی تصریح کرد: اقتصاد دنیا در عرصه بین الملل کوچک شده است که در اینگونه مواقع کشورهایی با قوه و بنیه مالی کمتر و کوچکتر آسیب بیشتری خواهند دید و رشد منفی آنها نسبت به کشورهای پیشرفته بیشتر خواهد بود.

آقابزرگی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه درسالجاری با رشد و بازدهی خوبی در بازار سرمایه روبه رو بوده است، اظهارکرد: زمانیکه هزینه یک درصد ثابت نسبت به ارزش دارایی قابلیت بیمه شدن پیدا می کند هرچقدر قیمت آن دارایی (ملک، خودرو)  در ساختار تورمی افزایش یابد بالطبع تعرفه حق بیمه که درصد ثابتی است درآمد بیشتری برای شرکت های بیمه ای ایجاد می کند.

ارسال نظر