شناسه خبر : 11007

اختصاصی چابک‌آنلاین

واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از طریق صندوق دور زدن خصوصی‌سازی است

واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از طریق صندوق دور زدن خصوصی‌سازی است

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان آسمان مدعی شد که واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از طریق صندوق، به نحوی دور زدن خصوصی‌سازی محسوب می‌شود.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، محمد اقبال‌نیا در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین ادعا کرد: واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌های دولتی از طریق صندوق نامناسب‌ترین روش اخذ شده بوده زیرا مدیریت کماکان همان بوده و تغییری در این راستا صورت نمی‌گیرد و فقط دولت از این طریق تامین منابع می‌کند.

وی افزود: تنها زمانی این برنامه می تواند باعث افزایش بهره وری و کارآیی شود که مدیریت نیز خصوصی شود.

اقبال نیا تصریح کرد:درحال حاضر باتوجه به شرایط حاکم در بازار و جریان نقدینگی به سمت بازار سرمایه، حجم تقاضا برای خرید سهام به خصوص سهام هایی که دولت به فروش گذاشته، بسیار بالا است و خریدارها در بورس برای سهام دولت چه سهام بانکی و چه سهام فلزی یا پالایشی صف کشیده اند.

وی با اشاره بر این که " در گذشته تراز ماهانه بسیاری از سهام های بانکی منفی بوده" ادامه داد: با توجه به سیاست گذاری های بانک مرکزی، هزینه پول در بانک درحال پایین آمدن است و این امر به افزایش سودآوری بانک ها کمک می کند که این امر در گزارش های آینده بانک ها مشاهده خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان آسمان اذعان داشت: از طرفی دیگر، صنعت بانکداری کشور از شیوع کرونا و تحولات اقتصادی ناشی از آن در جهان، تقریبا هیچ گونه تاثیر منفی نمی پذیرد و با توجه به رشد نقدینگی در کشور، وضعیت درآمدی بانک ها به طور مرتب رو به افزایش است.

وی افزود: اگرچه به صورت کلی پارامترها برای بانکداری مثبت است اما کاهش سود سپرده های بانکی به 15 درصد و شرایط تورمی موجود در کشور به کاهش حجم منابع بانکی می انجامد که چالشی  برای این صنعت به شمار می رود.

ارسال نظر