شناسه خبر : 10984

واریز تسهیلات یک میلیون تومانی امروز انجام می‌شود

واریز تسهیلات یک میلیون تومانی امروز انجام می‌شود

واریز تسهیلات یک میلیون تومانی، ٢ میلیون و ٢۶۶ هزار و ٢۶٣ سرپرست خانوار یارانه بگیر امروز انجام می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین، همزمان با تحویل لیست دوم گیرندگان وام یک میلیونی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بانک مرکزی، قرار است امروز (پنج‌شنبه)  واریز این وام برای گروه دوم از مشمولان شروع شود.

در مرحله دوم شناسایی مشمولان این وام از یکم تا هفتم اردیبهشت از مجموع پیامک‌های ارسالی به سرشماره ۶٣۶٩ در مجموع، تعداد ٢ میلیون و ٢۶۶ هزار و ٢۶٣ سرپرست خانوار یارانه بگیر شناسایی شدند.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پس از دریافت فهرست دوم متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تنظیم این فهرست مطابق با چارچوب درخواستی بانک‌ها، فایل مربوط را صبح دیروز (چهارشنبه) تحویل بانک مرکزی داد و قرار است امروز این وام به حساب یارانه بگیرانی که مشمول دریافت این وام بودند پرداخت شود.

بر اساس اعلام قبلی کسانی هم که تا ۱۸ اردیبهشت ثبت نام کنند اواخر ماه مبارک رمضان می‌توانند وام یک میلیونی را دریافت کنند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، دولت برای حمایت از مردم، تصمیم گرفت تا تسهیلات یک میلیون تومانی را به صورت وام قرض الحسنه برای خانوار‌های یارانه بگیر در نظر بگیرد و به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. پیشتر وزارت تعاون اعلام کرده بود سرپرستان خانوار تا ٣١ فروردین فرصت دارند با سیم‌کارتی که به نام آن‌ها است کدملی خود را به سامانه ۶٣۶٩ پیامک کنند، اما از آنجایی که برخی از سرپرستان خانوار سیم‌کارتی به نام خود نداشتند، مهلت ارسال پیامک تمدید شد.

گفتنی است، ٣١ اردیبهشت آخرین روز برای ثبت نام دور اول دریافت وام یک میلیونی اعلام شده بود و  سرپرستان خانواری که تا این تاریخ کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کردند، ۴ اردیبهشت این وام را دریافت کردند که در مرحله نخست به حساب ۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ سرپرست خانوار وام یک میلیونی واریز شد.

ارسال نظر