شناسه خبر : 1086

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس؛

مکانیسم بورس کالا به رشد تولید گندم باکیفیت کمک می‌کند

مکانیسم بورس کالا به رشد تولید گندم باکیفیت کمک می‌کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر دولت گندم را براساس کیفیت از کشاورزان خریداری کند هم منصفانه بوده و هم به نفع کشاورزان و بخش کشاورزی است که به منظور شفاف سازی قیمت و تفکیک محصولات از نظر کیفیت، بورس کالا بهترین بستر معاملاتی است.

به گزارش چابک آنلاین؛ نور محمد تربتی‌نژاد به عرضه گندم در بورس کالای ایران اشاره کرد و به ... گفت: عرضه گندم در بورس کالا به کشاورزان دلگرمی می دهد چراکه آنها به جای روبه رو شدن با واسطه ها، محصولاتشان را در بستری امن عرضه می کنند و از طرفی بار مالی دولت نیز در خرید تضمینی گندم با استفاده از بورس کالا کاهش می یابد؛ از این رو عرضه گندم در بورس کالا به نفع دولت و مردم است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این در حالی است که دیدگاه های متفاوتی در خصوص عرضه گندم در بورس کالا وجود دارد به طوری که برخی معتقدند که باید دولت گندم مورد نیاز را از کشاورزان خریداری کند در حالی که سایر کشورهای دنیا نیز از مزیت های بازارهای متشکل و شفاف بهره مند می شوند و در ایران نیز بورس کالا با عملکرد مطلوب در ایجاد شفافیت توانسته خود را به دیگران ثابت کند.

تربتی‌نژاد اظهار کرد: همه محصولاتی که در بورس کالا عرضه می شوند دارای کیفیت و استاندارد مشخصی هستند بنابراین کیفیت کالاها نخستین موضوعی است که بورس به آن توجه کرده و زمینه ای فراهم می کند تا تولیدکنندگان کیفیت را مدنظر قرار دهند لذا یکی از راه‌های افزایش کیفیت گندم، عرضه آن در بورس کالاست.

وی افزود: از سوی دیگر ورود گندم به بورس کالا موجب شفاف سازی قیمت ها شده و در نهایت به نفع کشاورزان تمام می شود بنابراین اگر گندم در بورس عرضه شود، به تناسب کیفیت و قیمت به مصرف‌کننده تحویل داده می‌شود که با این اقدام خواسته گندم‌کاران برآورده خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اگر دولت گندم را براساس کیفیت از کشاورزان خریداری کند هم منصفانه بوده و هم به نفع کشاورزان و بخش کشاورزی است که به منظور شفاف سازی قیمت و تفکیک محصولات از نظر کیفیت، بورس کالا بهترین بستر معاملاتی است.

 

ارسال نظر