شناسه خبر : 10681

سهام پتروشیمی و فلزات اساسی به دلیل کاهش صادرات ازدور بورس خارج خواهند شد

سهام پتروشیمی و فلزات اساسی به دلیل کاهش صادرات ازدور بورس خارج خواهند شد

مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین بابیان اینکه قیمت نفت و شاخص‌ها همواره در همبستگی کامل و ارتباط مستقیمی با یکدیگر بوده‌اند، گفت: با اینکه قیمت نفت درحال حاضر در بدترین حالت ممکن قرار دارد و این امر اثرات سویی در بلند مدت بر اقتصاد ملی خواهد گذاشت، اما جریان ورودی پول به بازار سرمایه این تهدید را بی‌اثر کرده است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، علیرضا تاج‌بر درگفت وگو با چابک آنلاین افزود: درحالیکه قیمت نفت به زیر 20 دلار رسیده اما همچنان شاهد مثبت بودن بعضی سهم های وابسته به آن هستیم و اگر اتفاق خاصی نیفتد، پول دراین بازار حفظ شده وبه سمت بازارهای دیگر نمی رود.

وی،توضیح داد: ذائقه سرمایه گذاری در کشور ما عمدتا بر پایه پول و سپس کالاهایی نظیر ملک و طلا است اما با توجه به بالا رفتن تورم، بازار پول جذابیت خود را از دست داده و سود سپرده قادر به پوشش تورم نبوده و به دلیل شرایط خاص حاکم بر بازار طلا و ارز و افزایش قیمت ملک، حجم زیادی از وجوه نقد به سمت بازار سرمایه سرازیر شده است.

تاج‌بر تصدیق کرد: ورود پول به بازار سرمایه در حدی است که بسیاری از تهدیدها و ریسک های سیستماتیک را بی اثر کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر دولت کنونی بیش از دولت های دیگر از بازار سرمایه حمایت کرده است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین،اذعان داشت: روند رشد در سال 99 نیز مانند سال گذشته صعودی خواهد بود اگرچه شیب سابق را نخواهد داشت و ممکن است در بخش هایی از بازار و در تک سهم ها شاهد ایجاد حباب باشیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط نامساعد ناشی ازشیوع ویروس  کرونا در جهان و کاهش کومودیتی ها، بسیاری از سهام های کومودیتی بیس و صادرکننده کشور نظیر پتروشیمی و فلزات اساسی به دلیل کاهش صادرات هم از لحاظ مبلغ فروش و هم از لحاظ میزان فروش، عملا از دور بازار خارج خواهند شد.

تاج‌بر تصریح کرد: نهادهای مالی نظیر بانک ها، بیمه ها، تامین سرمایه ها و لیزینگ ها و بعد از آن صنایع داخلی که فروش آن ها به تورم وابسته است مثل صنایع شوینده، غذایی و دارویی مورد اقبال بازار قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر