شناسه خبر : 10652

بازار فرابورس در سال جدید هرهفته یک عرضه اولیه خواهد داشت

بازار فرابورس در سال جدید هرهفته یک عرضه اولیه خواهد داشت

معاون بازار فرابورس با بیان اینکه در سال جاری تقریبا در آخر هر هفته شاهد یک عرضه اولیه در فرابورس خواهیم بود، اظهار کرد: بر این اساس سهام شرکت آریاساسول آماده عرضه در هفته آینده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، افسانه اروجی با تاکید بر اینکه پذیرش شرکت‌ها در فرابورس، رویه خاصی را طی می‌کند، اظهار کرد: شرکت‌ها برای پذیرش و عرضه در فرابورس باید از هیات پذیرش گذر کرده و آمادگی کامل برای درج داشته باشند. اما به طور کلی تلاش بر این است که طی برنامه‌ای اواخر هر هفته، عرضه اولیه‌های مداومی را در فرابورس داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته ممکن است این فرایند در برخی برهه‌های زمانی با وقفه مواجه شود. برای مثال در تیرماه حتما باید صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها ارائه شده باشد. همچنین هر شش ماه شرکت‌ها باید صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را ارائه دهند که با توجه به این صورت‌های مالی به هیات پذیرش بروند و ممکن است برای دریافت این گزارش‌ها توقف کوتاهی رخ دهد، اما در بازار تلاش می‌شود بر اساس پذیرش‌های گذشته و درج‌های انجام شده، عرضه اولیه صورت گیرد و بعد از گذر از هیات پذیرش در اولین فرصت سهام شرکت‌ها را عرضه کنیم.

کدام شرکت‌ها آماده عرضه هستند؟

معاون بازار فرابورس با بیان اینکه هدف در سال ۱۳۹۹ این است که در هر فصل به صورت متوسط حداقل شش تا هفت عرضه صورت گیرد، اظهار کرد: اینکه سهام چه شرکت‌هایی در فرابورس عرضه خواهد شد مشخص نیست. یک تا دو شرکت وجود دارند که اگر درج شوند، آماده عرضه خواهند بود.

اروجی از عرضه اولیه شرکت آریا ساسول در هفته آینده خبر داد و افزود: همچنین یک شرکت SME که جزو شرکت‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود، آماده عرضه است. هم‌زمان کارهای ارزش‌گذاری و اقدامات لازم برای عرضه اولیه را هم پیش می‌بریم اما این موضوع منوط به این است که شرکت‌ها شرایط هیات پذیرش را کامل کنند و درج شوند.

ارسال نظر