شناسه خبر : 10622

افزایش ١٥درصدى تولید سایپا در سال٩٨/ رشد ٦٣.٥درصدى درآمد شرکت نسبت به سال٩٧

افزایش ١٥درصدى تولید سایپا در سال٩٨/ رشد ٦٣.٥درصدى درآمد شرکت نسبت به سال٩٧

شرکت خودروسازى سایپا طى سال گذشته بیش از ٣۶۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این تعداد نسبت به سال ٩٧ حدود ١٥ درصد افزایش یافته است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین، طبق آمار منتشر شده در سامانه کدال، سایپا در سال گذشته ۳۶۳ هزار و ۳۷۹ دستگاه خودرو تولید کرده و ٣٨٧هزار و ٣٢٤خودرو نیز فروخته که تعداد تولید و فروش این شرکت نسبت به سال٩٧ به ترتیب ١٤.٣ و ٣٠درصد رشد کرده است.

همچنین میزان تولید شرکت در اسفندماه به ۲۳ هزار و ۶۹۶ دستگاه رسید که شامل ١٢هزار و ٧٩٤دستگاه پراید و ١٠هزار و ٩٠٢دستگاه تیبا بوده است؛ این درحالی است که سایپا در اسفند ماه سال٩٧ بالغ بر ٣١هزار و ٨٤١دستگاه خودرو تولید کرده که بر این اساس تولید اسفند ٩٨ نسبت به مدت مشابه سال٩٧ افت ٢٥.٥درصدى داشته است.

مجموع تولید سایپا طى سال گذشته ۱۸۸ هزار و ۳۲۵ دستگاه پراید، ۱۶۰ هزار و ۹۹۴ دستگاه تیبا، سه هزار و ۶۷۰ دستگاه سراتو، ۶۴۸ دستگاه آریو، پنج هزار و ۶۲ دستگاه چانگان SC ۳۵ و چهار هزار و ۶۸۰ دستگاه اس. کی. دی بوده است.

طبق همین آمار، گزارش مالى شرکت نیز حاکى از آن است که سایپا طى یکسال گذشته از فروش انواع محصولات خود ١٣٧هزار و ٥١٥میلیاردریال درآمد کسب کرده که این رقم در مقایسه با فروش ٨٤هزار میلیارد ریالى سال٩٧، حدود ٦٤درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر