شناسه خبر : 10572

۳۰ درصد صنایع کشور در استان تهران استقرار دارند

۳۰ درصد صنایع کشور در استان تهران استقرار دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: هم اکنون ۳۰ درصد صنایع کشور در این استان مستقر است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در گفتوگو با برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون ۳۰ درصد صنایع کشور در این استان مستقر است.

صادقی افزود: استان تهران از نظر مباحث اقتصادی و صنعتی وزن و جایگاه مناسبی در سطح کشور برخوردار است. این استان در حوزه صنایع بطور رسمی ۲۰ درصد و بطور غیر رسمی بیش از ۳۰ درصد از نظر آمار تعداد کارخانه های کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران استقرار صنعت در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران ممنوع است از اینرو کارگاه های زیادی در منطقه وجود دارد که در مقیاس صنعتی کار می کنند اما پروانه بهره برداری صنفی دارند. بطورکلی با احتساب این واحدها بیش از ۳۰ درصد صنعت کشور در استان تهران استقرار دارد.

صادقی اظهارداشت: تهران محدودیت هایی هم نسبت به بقیه استان ها دارد آن هم اینکه صنایع جدید به غیر از پوشاک و صنایع غذایی امکان استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: رویکرد استان بیشتر معطوف به ایجاد صنایع دانش بنیان، صنعت پوشاک و مواد غذایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: صنایع استان آماده اند هم افزایش ظرفیت دهند و هم محصولات موجود را متنوع کنند منتها مهمترین مانعی که وجود دارد بجزء مباحث مرتبط با فضای کسب و کار و سرمایه در گردش مورد نیاز مانعی بنام ضوابط استقرار است.

وی افزود: اصلاح مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران بسیار ضروری به نظرمی رسد چرا که واحدهای زیادی در تهران به دنبال افزایش ظرفیت و اجرای طرح های توسعه هستند. برای جهش تولید این مانع باید از سر راه تولید استان تهران برداشته شود.

صادقی تصریح کرد: واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران سال گذشته فعالیت و رونق خوبی را در فضای کسب و کار استان تهران ایجاد کردند و اکثریت با افزایش ظرفیت و توسعه موفق شدندسطح اشتغال و تولید را در استان بالا ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران یادآورشد: امسال هم که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید نامگذاری شده سرمایه گذاران، صنعتگران، تولید کنندگان و کار آفرینان برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت ها بهره گیری خواهند کرد چرا که گذر اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه صادرات وبسیاری موارد دیگر از مسیر تولید شکوفا می گذرد.

ارسال نظر