شناسه خبر : 10544

واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخلی ممنوع است

واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخلی ممنوع است

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در سال ۹۹ هیچ کالایی که دارای مشابه تولید داخلی است، اجازه واردات نخواهد یافت، گفت: نقش‌آفرینی قدرتمند شبکه‌های خرده‌فروشی، تاب‌آوری بازار را افزایش داد.

به گزارش چابک‌آنلاین، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب افزود: در کنار شبکه‌های خرده‌فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز توانستند در مقاطع مختلف و به ویژه پدیده‌های نوظهوری همچون کرونا نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشند و در یک کلام، تمام مدل‌های مشارکت‌کننده در تنظیم بازار به عنوان حلقه‌های تکمیل‌کننده یکدیگر توانستند مقاومت و تاب‌آوری در مقابل فشار مضاعف تقاضا را رقم بزنند.

وی اظهار داشت: در کنار مجموعه سیاست‌هایی که برای تأمین و توزیع در بازار تدوین شده، راه‌اندازی‌ فروش‌های اینترنتی و مجازی نیز توانست علاوه بر اینکه سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را عملیاتی کرده و مردم را به ماندن در خانه تشویق کند، کمک کرد تا مردم به راحتی بتوانند مایحتاج خود را تأمین کرده و از این بحران عبور کنیم.

مدرس خیابانی گفت: امروز مباحث ستاد تنظیم بازار از جنس صرفاً اقتصادی نیست بلکه امروز امنیت ملی کشور در گروی امنیت غذایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنظیم بازار با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها پیش رفته و بدون همکاری ملی بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دادستانی کل کشور، وزارت جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، وزارتخانه‌های راه، بهداشت و گمرک قادر به حرکت جدی در مسیر تنظیم بازار نخواهد بود

ارسال نظر