شناسه خبر : 1043

افزایش درآمد مالیاتی امسال ۶.۷درصد

ایرانی‌ها سال گذشته چقدر مالیات دادند؟/ بیش‌از ۹۹درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده محقق شد

ایرانی‌ها سال گذشته چقدر مالیات دادند؟/ بیش‌از ۹۹درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده محقق شد

آخرین آمار بانک مرکزی نشان می دهد بیش از ۹۹درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در قالب قانون بودجه سال ۱۳۹۶ محقق شده است.

به گزارش چابک آنلاین،  آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد میزان درآمد دولت از محل مالیات به 115 هزار و 840 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی برابر با 14.2 درصد را نشان می دهد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، میزان درآمدهای مالیاتی در سال 1395 برابر با 101 هزار و 470 میلیارد  تومان بود.

 کاهش وابستگی به نفت از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی یکی از مهمترین اهداف دولت ها در ایران محسوب می شود .

 مقرر است افزایش درامد مالیاتی نه از طریق افزایش میزان مالیات مودیان کنونی ، بلکه با رشد تعداد مالیات دهندگان در ایران اتفاق بیفتد.

 برخی برآوردها نشان از آن دارد که 40 درصد تولید ناخالص داخلی ایران هنوز مالیات پرداخت نمی کنند و ایجاد شرایطی برای پرداخت مالیاتی از سوی این دسته ، نه تنها شفافیت اقتصادی را سبب می شود بلکه با کاهش وابستگی به نفت ، مسیر اصلاحات اقتصادی را نیز هموار خواهد کرد. پیش‌تر رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تایید اینکه حدود 40 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی کشور هم اکنون از پرداخت مالیات معاف است، گفت: سود این دسته به کشور نمی رسد.

 بر اساس این گزارش پیش بینی شده است درآمد مالیاتی امسال 6.7 درصد افزایش یابد.

 

ارسال نظر