شناسه خبر : 10391

کرونا خریدهای اینترنتی را ۵۰ درصد افزایش داد

کرونا خریدهای اینترنتی را 50 درصد افزایش داد

افزایش بیش از ۵۰ درصدی خرید اینترنتی مردم طی ماه اسفند ثابت کرد که می‌توان از این طریق تا حدود زیادی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد، بدین جهت دولت اقدام‌هایی انجام داده است تا همه مردم با شرایط سهل بتوانند از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایران، هر روز اعداد خرید اینترنتی در کشور افزایش پیدا می‌کند، از ابتدای اسفند تا هفدهم میزان خریدهای اینترنتی مردم 40 درصد بیشتر شد و این عدد تا 23 اسفند به 52 درصد رسیده است، این موضوع نشان می‌دهد که سبک خرید مردم در حال تغییر است و دیگر خرید به شیوه سنتی حداقل مانند سال‌های گذشته از سوی خیلی از خانواده‌ها دنبال نمی‌شود.

شاید تا دو هفته پیش خیلی از مردم ویروس کرونا را جدی نمی‌گرفتند و برای خرید ترجیح می‌دادند، حضوری به مغازه‌ها بروند، اما شیوع این ویروس و درگیر کردن خیلی از خانواده‌ها باعث شد تا مردم جدی‌تر از قبل رفت و آمدهای خود را کنترل و برای هر گونه تردد از لوازم بهداشتی استفاده کنند.

سال‌های متمادی است که وزارت صمت به‌دنبال توسعه تجارت الکترونیکی است و برای تحقق آن به‌سمت تسهیل قوانین رفت اما برخی از خاطرات تلخ و ناآشنا بودن مردم با این فضا باعث شد که خرید اینترنتی در ایران مانند سایر کشورها رشد پیدا نکند.

خاطرات تلخ از زمانی شکل گرفت که برخی از فروش‌های اینترنتی پایه و اساس درستی نداشت. یعنی برخی‌ها با هدف کلاهبرداری وب سایت ایجاد می‌کردند و از آن طریق کالاهایی را به مردم می‌فروختند که وجود خارجی نداشت. اما برای پایان یافتن چنین کلاهبرداری‌هایی نماد اعتماد الکترونیکی ایجاد شد.

با این توضیح اگر وب سایتی نماد اعتماد الکترونیکی نداشته باشد هیچ شهروندی نباید به آن اعتماد کند و خریدی از آن سایت انجام دهد.

 

ارسال نظر