شناسه خبر : 10226

سررسید وام ها ۲ ماه به تعویق افتاد

سررسید وام ها ۲ ماه به تعویق افتاد

سخنگوی دولت گفت: سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها دو ماه عقب می‌افتد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی با بیان اینکه دولت ستادی را در این باره تشکیل داده تا موضوع را بررسی و راهکارهایی را ارائه دهند، ابراز داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد. این مسئله فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند.  

سخنگوی دولت افزود: مقرر شد درباره استمهال بدهی‌های مالیاتی تسهیلاتی ارائه شود و اگر لازم بود در جلسه سران قوا مطرح شود. هرچند فکر می‌کنیم اختیارات لازم در دست دولت است و تا آخر هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

ربیعی همچنین گفت: مقرر شد درباره تشکیل مجامع شرکت های بورسی و حل مشکلات بیمه‌ای تا آخر هفته تصمیمات حمایتی از سوی دولت اتخاذ شود. از جمله مسائل دیگر مطرح شده هزینه درمان بیماری برای مردم بود که مقرر شد بیمه سلامت متوقف نشود و در این خصوص هم به مردم خصوصاً طبقات آسیب‌پذیر فشاری وارد نخواهد شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: رفع ممنوعیت واردات و لغو سود بازرگانی برای کالاهای مرتبط با کرونا و اعمال محدودیت صادرات در این رابطه به وزارت صمت واگذار شد.

ارسال نظر