شناسه خبر : 11800

هزینه درمان معتادان بی‌بضاعت تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

هزینه درمان معتادان بی‌بضاعت تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

رئیس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت ۵۰ میلیارد تومان برای پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی درمان معتادان بی‌بضاعت اختصاص داد.

به گزارش چابک آنلاین، مهدی شادنوش افزود: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد در ۷۵۰۰ مرکز درمان اعتیاد دولتی و خصوصی تحت درمان هستند. هدف وزارت بهداشت از درمان معتادان در این مراکز، ترک اعتیاد آنان نیست بلکه هدف کاهش آسیب و بازگشت آنها به زندگی است به نحوی که بتوانند سرپرستی خانواده شان را به عهده بگیرند. برای این کار از داروهای جایگزین به جای مواد مخدر استفاده می شود.

سوال:اخیرا دستورالعمل جدید خدمات بیمه درمانی معتادان ابلاغ شده، محتوای این دستورالعمل چیست؟

شادنوش: این دستورالعمل در واقع اصلاح دستورالعمل اجرایی بیمه معتادان است. در بازبینی انجام شده، دولت ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای حمایت از هزینه درمان سرپایی معتادان در نظر گرفته است. به این ترتیب هزینه درمان معتادان بی بضاعت که در دهک‌های یک تا سه قرار می گیرند تا ۹۰ درصد از پوشش بیمه ای برای درمان اعتیاد بهره مند می شود. این حمایت دولت کمک مهمی است که این معتادان بتوانند برای درمان خودشان اقدام کنند.

سوال: این حمایت برای درمان در مراکز خصوصی هم هست؟

شادنوش: برای مراکزی است که طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت باشند. مراکز درمان اعتیاد دولتی از طرف وزارت بهداشت ملزم شده اند با سازمان بیمه سلامت قرارداد ببندند، مراکز خصوصی منتخب که سالم و با سابقه خوب فعالیت کرده باشند هم می توانند طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت باشند و بیمارانشان از خدمت بیمه سلامت برخوردار می شوند.

این حمایت یکی از روش های تشویق کننده موثر برای کمک به معتادانی است که از شرایطشان خسته شده اند و می خواهند تحت درمان قرار بگیرند و حتما خیلی موثر خواهد. از طرف دیگر به سالم سازی فضای درمانی معتادان هم کمک می کند.

 

ارسال نظر