شناسه خبر : 6883

مطالبه ۱۸۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان

مطالبه ۱۸۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مطالبه ۱۸۰ میلیارد تومانی این سازمان از کافرمایان استان خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، حمید رضا قاسمی صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای پیچیدگی ها و ضوابط خاصی است اظهار داشت: فرهنگ بیمه ای در کشور ضعیف است که یکی از دلایل آن عدم آگاهی عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای است افزود: در سطح کشور ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمری بگیر و در مجموع ۴۳ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه عنوان کرد: این سازمان ۵۰۰ شعبه فعال و ۶۵۳ مرکز درمانی دارد که ۱۸ خدمت از جمله خدمات درمانی، دستمزد، ایام بارداری، هزینه سفر، اقامت بیمار و همراه، نقص عضو، کمک هزینه ازدواج، مقرری بیمه بیکاری، پرداخت مستمری بازنشستگان، مستمری از کار افتادگی و بازماندگان، حق مسکن و… را به مردم ارائه می کند.

این مسئول گفت: در سطح استان کرمانشاه نیز ۵۰۰ نیرو در سازمان تامین اجتماعی مشغول خدمت در حوزه بیمه ای در ۱۸ شعبه، ۷۰ کارگزاری و دو شعبه اقماری هستند.

قاسمی ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در میان افراد شاغل را ۵۳ درصد اعلام و عنوان کرد: ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده، ۷۰ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان کرمانشاه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۳۶۰۰ نفر خبر داد و گفت: در استان ۱۸ هزار و ۶۰۰ کارگاه فعال و ۱۵ هزار و ۳۰۰ کارگاه نیمه فعال وجود دارد.

وی افزود: در سال قبل ۹۰۰ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران پرداخت شد که این آمار از رشد ۲۵ درصدی حکایت دارد همچنین شمار بیمه شدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

قاسمی از رشد ۱۰ درصدی تعداد مستمری بگیران در سطح استان کرمانشاه نیز داد و عنوان کرد: تعداد مقرری بگیران در سال قبل ۲۳ درصد کاهش یافته که این از کاهش آمار بیکاران حکایت دارد.

این مسئول با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی درصدد ارائه ۲۰۰ خدمت غیرحضوری به بیمه شدگان است افزود: امسال ۶۵ خدمت از این تعداد ارائه خواهد شد که در حال حاضر لیست ۴۵ خدمت غیرحضوری با مراجعه به سایت تامین اجتماعی قابل دسترسی است.

قاسمی افزود: سازمان تامین اجتماعی متولی ایجاد اشتغال نیست اما به محض ایجاد اشتغال موظف به حمایت از تولید است.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تا سیزدهم شهریور امکان بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب تا پایان سال ۹۶ فراهم شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: برای زنان بالای ۱۸ سال امکان تحت پوشش قرار گرفتن در قالب بیمه زنان خانه دار با پرداخت ۱۸۲ هزار تومان ماهانه مهیا شده است.

قاسمی از تحت پوشش قرار گرفتن ۳۷۰۰ زن در قالب بیمه زنان خانه دار در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبه از کارفرمایان استان کرمانشاه داریم.

وی از راه اندازی دو درمانگاه طی هفته تامین اجتماعی در شهرستان های پاوه و جوانرود خبر داد و خاطرنشان کرد: از محل کمکهای کارکنان تامین اجتماعی برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب دو دستگاه دیالیز خریداری و به مرکز دیالیز این شهرستان اهدا خواهد شد.

ارسال نظر