شناسه خبر : 1716

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد:

۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت می شود

۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت می شود

بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و توجه به تامین مالی هزینه های ادامه تحصیل دانشجویان، ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان پرداخت می کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف کمک به وضع تحصیلی و رفاهی دانشجویان بااستعداد و کم بضاعت در جهت برنامه های ترسیم شده در قانون اساسی و خودکفایی آموزش عالی کشور با ذوالفقار یزدان مهر، مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری تفاهمنامه همکاری امضاء کرد.

دکتر اکبری در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد بیان داشت: در این قرارداد، بانک قرض الحسنه مهرایران هر سال و در طول مدت این همکاری از محل منابع خود و معادل دو برابر مبلغ سپرده ی صندوق رفاه دانشجویان به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال اول، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان معرفی شده اقدام می کند.

وی افزود: مدت این تفاهمنامه ۴ سال است که طی آن بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ درصد به دانشجویان دارای شرایط پرداخت می شود که در صورت رضایت صندوق رفاه و استقبال دانشجویان، مبلغ و مدت همکاری قابل تمدید خواهد بود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطایی به هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی معرفی شده حداکثر طی ۸ مرحله به تشخیص و معرفی صندوق خواهد بود و مبلغ تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک قرض الحسنه مهرایران به هر یک از اشخاص معرفی شده، متناسب با مقطع تحصیلی و حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال می باشد.

در ادامه، دکتر یزدان مهر از افزایش وام های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مجموع ۲۱ نوع وام دارد که به دانشجویان مستعد و کم بضاعت پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تلاش کرده ایم تا در صندوق رفاه دانشجویان، ارتقاء خدمات رسانی توام با کرامت انسانی با دانشجویان داشته باشیم.

مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان شهریه پرداخت می کنند و در صف دریافت شهریه های متفرقه قرار دارند، گفت: در پرداخت وام شهریه با توجه به میزان منابع دچار مشکل هستیم و بر اساس این تفاهم نامه، وام به دانشجویان مراکز غیرانتفاعی ، آزاد اسلامی و علمی کاربردی تعلق می گیرد .

یزدان مهر اظهار داشت: دانشجویان در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از ابتدای ترم آینده می توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری از این وام استفاده کنند .

 

ارسال نظر