شناسه خبر : 9930

نیمی از جامعه هدف خراسان شمالی فاقد بیمه صندوق بیمه اجتماعی هستند

نیمی از جامعه هدف خراسان شمالی فاقد بیمه صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی گفت: شاخص پوشش بیمه روستایی استان از سایر استان‌ها پایین‌تر است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شبستان، محمد رضا غلام زاده اظهار داشت: یک دوره کلاس های آموزشی در خصوص شرایط و مزایای بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شده و  به سوالات آنان پاسخ داده شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان شمالی افزود: با دستور استاندار خراسان شمالی قرار است تا پایان سال رشد 80 درصدی در خصوص بیمه روستایی و عشایری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: مقرر شد تمام دهیاران پای کار بیایند و افراد فاقد بیمه را شناسایی و ترغیب به این کار کنند.

غلام زاده عنوان کرد: 50  هزار سرپرست خانوار و کشاورز فاقد بیمه روستایی و عشایری داریم که نیاز است این افراد تحت بیمه اجتماعی قرار بگیرند و از مزایای این بیمه استفاده کنند.

وی گفت: مانه و سملقان بیشترین افراد فاقد بیمه های اجتماعی را دارد که با همکاری دهیاران در مرحله اول این افراد را شناسایی می کنیم و در مرحله دوم این افراد را تحت پوشش بیمه قرار می دهیم.

وی افزود: در استان خراسان شمالی در حال حاضر 45 درصد جامعه هدف، تحت پوشش صندوق قرار گرفته است.

غلام زاده بیان کرد: یکی از خدماتی که دولت در حوزه روستاها انجام می دهد، کمک بلاعوض است که یارانه بیمه ای که ماهانه 110 هزار تومان یعنی چیزی بیش از دو و نیم برابر یارانه نقدی است که برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال 98  یک میلیون 320 هزار تومان یارانه دولت برای روستائیان و عشایر پرداخت شده است، بیان کرد: از همه روستائیان خواستاریم که در این طرح شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

ارسال نظر