شناسه خبر : 9925

بیماران حداکثر ۱۰ درصد هزینه مراکز درمانی دولتی را پرداخت می‌کنند

بیماران حداکثر 10 درصد هزینه مراکز درمانی دولتی را پرداخت می‌کنند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران در بیمارستان‌های دولتی را بیمه‌ها و وزارت بهداشت می‌پردازند و سقف پرداختی بیماران حداکثر ۱۰ درصد و بیماران ارجاعی از بیمارستان‌های دیگر پنج درصد است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی افزود: میزان فرانشیر و پرداختی بیماران در بیمارستانهای دولتی از ۱۰ درصد بیشتر نمی شود و هیچ بیمارستانی حق فرستادن بیمار به خارج بیمارستان برای دارو و تجهیزات پزشکی را ندارد و اگر چنین تخلفی گزارش شود با متخلف برخورد می شود.
وی ادامه داد: برای اینکه هزینه بیمارستان ها در خرید تجهیزات پزشکی کاهش پیدا کند، قرار بر این است که این تجهیزات به صورت متمرکز توسط هیات امنای ارزی وزارت بهداشت خریداری شود تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم بدون اعمال نظر افراد تجهیزات با کیفیت خریداری شود.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: این خبر خوش را هم بدهیم که تولید تجهیزات سرمایه ای بزرگ مثل سونوگرافی، اکو، سی تی اسکن، رادیوتراپی حتی ام آر آی به دست نخبگان کشور در شرکت های دانش بنیان تولید شده و با مجوز سازمان غذا و دارو بیمارستان های کشور از این محصولات ایرانی خریداری می کنند.
وی ادامه داد: گر چه تحریم های آمریکا در مواردی مثل داروی بیماران «ام پی اس» که تولید آن در انحصار شرکتهای آمریکایی است مشکلاتی را به وجود آورد، اما راه اندازی هیچ بیمارستانی به خاطر تحریم ها متوقف نشده و عقب نیافتاده است و ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستاتها از تولیدات داخل تامین می شود و ۶۶ بیمارستان جدید بدون وابستگی به خارج در حال احداث است.

جان بابایی گفت: هشت هزار تخت بیمارستانی در قالب ۶۶ بیمارستان در حال احداث است که ۴۰ بیمارستان آن جدید و بقیه طرح توسعه بیمارستانهای جایگزین بیمارستانهای فرسوده است. در قالب این مراکز ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق محروم و شهرهای فاقد بیمارستان استان تهران احداث می شود و همه این بیمارستانها که اغلب در مناطق محروم هستند حداکثر اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.
وی از ایجاد ۱۰۰ تخت سوختگی جدید در مراکز استانها خبر داد و گفت: اکنون همه مراکز استانها بخش مخصوص بیماران سوختگی دارند. سه هزار تخت مراقبت ویژه نیز از ابتدای طرح تحول سلامت ایجاد شده است و توسعه تخت های کودکان نیز در استانهایی که مرگ و میر کودکان و نوزادان بیشتر بوده انجام شده است.

ارسال نظر