شناسه خبر : 9897

میزان خسارت پرداختی به محصولات کشاورزی تا پایان سال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

میزان خسارت پرداختی به محصولات کشاورزی تا پایان سال  به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

قائم مقام بیمه کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات به کشاوزان کشور پرداخت شده‌است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم حسن نژاد  روز شنبه در حاشیه  بازدید از مزارع و گلخانه‌های کشاوزی شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: از این میزان خسارت پرداختی ۷۶۰ میلیارد تومان به باغداران پرداخت شد و ۳۹۰ میلیارد تومان به محصولات زارعی مربوط است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال میزان پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی و باغی در سطح کشور  به یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

حسن نژاد، اظهارداشت: مهمترین وظایف این صندوق حمایت از کشاورزان درهمه زمینه‌های زارعی، باغی، دامداری و گلخانه‌ها و سایر فعالیت‌های کشاورزی است.

وی تاکیدکرد: این صندوق به میزانی که کشاورزان محصولات خود بیمه می‌کنند از آنها حمایت کرده و خسارت ناشی از حوادث طبیعی سیل، سرما، تگرگ، زلزله و توفان و سایر موارد بیمه‌ای پرداخت می‌کند.

حسن نژاد اظهارداشت: استان بوشهر یکی از استان‌های مستعد کشاورزی است و با توجه به سطح زیر کشت دیم کشاورزان باید بیمه محصولات کشاورزی خود را جدی بگیرند تا در صورت خسارت بتوانند دوباره به چرخه تولید بازگردند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اضافه کرد: یکی از محصولات که مورد حمایت این صندوق است بیمه خرمای نخلداران است و هم اکنون ۷۰ درصد نخیلات کشور تحت پوشش بیمه این صندوق است و این حمایت از نخلداران کشور تاثیر خوبی در پرداخت خسارت به آنها داشته‌است.

وی تاکید کرد: نخلداران باید مدیریت فنی ریسک خرما را بالا ببرند و یکی از مشکلات نخلداران بحث خسارت خشکیدن خرما است که هرسال زیان فراوانی به نخلداران وارد می‌کند و این صندوق امسال بخشی ازاین خسارت را پرداخت کرد و بخشی نیز درحال پرداخت است.

حسن نژاد به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان بوشهر برای توسعه  محصولات کشاورزی و باغی اشاره کرد  و گفت:  با تلاش مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان این استان در چند سال اخیر اقدامات بسیارخوبی برای توسعه کشاورزی متناسب با ظرفیت این استان برداشته شده است که یکی از این کارها توسعه سطح گلخانه‌های استان است.

وی افزود: در زمان حاضر ۳۹۲ هکتارگلخانه در استان بوشهر فعال است که ۲۸۰ هکتار آن مربوط به سه سال گذشته است و ۳۶۰ هکتار گلخانه جدید در دست اجراست که می‌تواند تحول بسیاربزرگی در برای افزاش تولید و اشتغال در استان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در بازدیدی که امروز از مزارع گوجه فرنگی در فضای باز و گلخانه‌های تولید نشاء و گوجه فرنگی و فلفل در بخش کاکی انجام شد از نزدیک با مشکلات و مسائل کشاورزان و تولید کنندگان و راه‌های توسعه بیمه  محصول کشاورزان و پرداخت خسارت به کشاورزان آشنا شدیم.

حسن نژاد بیان کرد: در استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۸ میلیارد ریال خسارت بیمه به کشاوزان پرداخت شده‌است.

شهرستان دشتی از قطب‌های مهم کشاورزی استان بوشهر بویژه در زمینه گلخانه است.

ارسال نظر