اختصاصی چابک‌آنلاین

تسلا رقبای خود را از میدان صدور بیمه نامه اتومبیل بیرون کرد

تسلا رقبای خود را از میدان صدور بیمه نامه اتومبیل بیرون کرد

تسلا از سپتامبر گذشته ارائه بیمه اتومبیل را آغاز کرده که این نوآوری در طولانی مدت می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر زندگی مشتریان این شرکت بگذارد.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، دریک سال گذشته، شرکت تسلا و ایلان ماسک، بنیان گذار این شرکت، جهان را با نوآوری های جدید خود مانند تسلا سایبرتراک که نوعی وانت سریع و ضد ضربه است، مجذوب خود کرده اند.

با این حال بیمه تسلا درحال حاضر تنها برای برخی از وسایل نقلیه تسلا و در برخی ایالت های آمریکا موجود است و به تدریج در حال گسترش تعداد مناطق تحت پوشش خود است.

این شرکت مدعی است که برای افراد واجد شرایط تحت پوشش، 20 تا 30 درصد حق بیمه را پایین تر از رقبای خود ارائه می دهد.

تسلا به دلیل دریافت اطلاعات در زمان واقعی از تمام رفتارهای رانندگان و عملکرد فناوری های نصب شده بر رو ی وسیله نقلیه مثل دوربین و سنسور، می تواند خطر واقعی تصادفات و هزینه تعمیر را به طور دقیق تخمین بزند.

به همین دلیل این شرکت تصمیم به فروش بیمه نامه اتومبیل گرفته است.

ازاین رو،تکیه بر داده های دریافتی از اتومبیل بدان معنا است که این شرکت قصد فروش بیمه نامه به محصولات شرکت های اتومبیل سازی دیگر را ندارد.

میزان حق بیمه هایی که تسلا ارائه می دهد وابسته به مجموعه گسترده ای  از داده های اتومبیل است.

درآینده این شرکت می تواند خدمات مشتری مدارانه تری به بازار معرفی کند برای مثال، بسته به نحوه رانندگی مشتریان، برای آن ها حق بیمه کمتری را در نظر بگیرد.

هرگاه که تصادفی صورت بگیرد، تسلا دسترسی به داده هایی دارد که می تواند بررسی کند کدام رفتار راننده منجر به تصادف شده و از دیگر جذابیت هایی این شرکت این است که می تواند ارزیابی کند که چگونه برخی از فناوری های آن مانند اتوپایلوت، کنترل پایداری، سیستم های ضد سرقت و فولاد ضد گلوله می توانند خطر را کاهش دهند.

از دیگر انگیزه های تسلا برای ارائه بیمه نامه می توان به جلوگیری از  فروش بیمه نامه های گران قیمت توسط دیگر بیمه گران به صاحبان اتومبیل های این شرکت اشاره کرد چرا که این شرکت ها اطلاعات تاریخی خوبی از میزان هزینه تعمیرات قطعات اتومبیل های برقی ندارند.

یکی دیگر از دلایلی که تسلا اقدام به ارائه بیمه کرده، تغییر سیستم این حوزه است بدین معنی که هوش مصنوعی، کلان داده ها، اینترنت و بلاک چین، صنعت بیمه را دچار تحول کرده اند.

پیش بینی می شود که در کوتاه مدت، مشتریان تسلا بتوانند به بیمه نامه هایی دسترسی پیدا کنند که یکپارچه تر و ارزان تر هستند به ویژه زمانی که امن تر و با سرعت کمتری رانندگی کنند.

 

ارسال نظر