شناسه خبر : 9879

افرادی که خود را با نام کارگر ساختمانی بیمه کرده‌اند، شناسایی می‌شوند

افرادی که خود را با نام کارگر ساختمانی بیمه کرده‌اند، شناسایی می‌شوند

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای و بیمه شدگان من غیرحق کارگران ساختمانی گفت: با افرادی روبرو هستیم که شغل دیگری دارند اما با عنوان کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. تا کنون بسیاری از این افراد شناسایی شده‌اند و این روند ادامه دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

وی درباره پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی اظهار کرد: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در دست بررسی است و طبق آخرین اطلاعات دریافتی، مراحل نهایی خود را طی و در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر تامین اجتماعی به منابع پایدار مالی برسد می‌تواند کارگران ساختمانی پشت نوبتی را نیز تحت پوشش بیمه قرار بدهد.

وی با اشاره به رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای گفت: با افرادی روبرو هستیم که شغل دیگری دارند اما با عنوان کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. تا کنون بسیاری از این افراد شناسایی شده‌اند و این روند ادامه دارد.

زدا افزود: شناسایی بیمه شدگان من غیر حق یک روند دائمی است؛ در ابتدا بیمه این افراد را قطع نمی‌کنیم بلکه از آنها درخواست می‌کنیم از محل شغل اصلی‌شان بیمه شوند و اجازه دهند کارگران ساختمانی پشت نوبتی بتوانند خود و خانواده‌شان را بیمه کنند.

ارسال نظر