شناسه خبر : 9863

بیمه ۲۵۰ هزار قالیباف قطع شد/ قرارداد بیمه درمان تکمیلی اتحادیه با بیمه تعاون تمدید نشد!

بیمه 250 هزار قالیباف قطع شد/ قرارداد بیمه درمان تکمیلی اتحادیه با بیمه تعاون تمدید نشد!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف اعلام کرد: اعضای اتحادیه تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار نداشته و هیچ شرکت بیمه‌ای تمایلی به عقد قرارداد با این اتحادیه ندارد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، عبدالله بهرامی در گفت و گو با چابک‌آنلاین گفت: اتحادیه مدتی به دنبال بیمه کردن فرش های تولیدی بود اما شرکت های بیمه ای زیرباراین موضوع نمی روند زیرا خواسته اتحادیه بیمه کردن روندتولید فرش بوده که این امر به طور معمول یکسال طول می کشد.

وی افزود: به دلیل اینکه یک شناسنامه واحد و استانداردی برای فرش وجود ندارد و هر فرشی به دلخواه تولید شده و فروخته می شود بیمه گر برای بیمه کردن دچار مشکل شده و این ریسک را نمی پذیرد، از طرفی هم یکسری هزینه ها هر چندماه باید برای کارشناسان ارزیابی بیمه پرداخت شود زیرا ممکن است یک فرش در فرآیند تولید دچار پارگی ، سوختگی یا سرقت شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف بیان کرد: بارها با شرکت های بیمه ای برای بیمه کردن کارگاهها از لحاظ ارزش فرش با قیمت مناسب صحبت شده اما شرکت های بیمه گر قبول نکرده و قیمت خیلی بالاتری را مطرح کرده اند که برای بافنده هیچگونه توجیهی ندارد.

بهرامی ضمن بیان اینکه اعضای اتحادیه تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرارندارند،گفت: اعضای اتحادیه تا سال گذشته تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه تعاون بودنداما  به دلیل ضریب خسارت بالا برای شرکت بیمه تعاون این قرارداد امسال تمدید نشد.

وی ادامه داد: اتحادیه در آبان ماه هرسال فراخوانی برای بیمه تکمیل درمان اعضا ارائه می دهد که در سالجاری هیچ شرکت بیمه ای علاقه ای به عقد قرارداد با اتحادیه نداشت و از طرفی تعداد کمی از اعضا در سایت برای دریافت این بیمه نامه ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: 3640 تعاونی در سراسر کشورزیر مجموعه اتحادیه هستند که هرکدام از این تعاونی ها تعدادی اعضای حقیقی دارند که زیر مجموعه آنها هستند شرکت های بیمه ای با ورود به این حوزه بازار بسیار بزرگ و بکری را بدست آورده و بافنده ها هم به امنیت خوبی می رسند اما هنوز راه حلی برای ازبین بردن این چالش بدست نیامده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با بیان اینکه در سال گذشته در حدود 400 میلیون دلار صادرات فرش صورت گرفته است گفت: در 8 ماهه سالجاری صادرات فرش به 49 میلیون دلار رسیده است و ایران رتبه جهانی خود در صادرات فرش را از دست داده، هند در رتبه اول و کشور مصر رتبه دوم را گرفته و ایران در رتبه سوم جهان است که به زودی این جایگاه را نیز از دست خواهد داد.!

بهرامی اظهارکرد: دومشکل عمده در حوزه فرش وجود دارد یکی در بخش داخلی است که قیمت مواد اولیه به شدت بالارفته و دومی در بخش صادرات است که به دلیل تحریم ها، بازار 35 درصدی آمریکا را ازدست داده ایم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف عنوان کرد:درسال 93، حدود  470 هزارنفر بیمه شده در این حوزه وجود داشت که از سال 93 تاکنون 250 به  هزار نفر بیمه شده رسیده یعنی علاوه بر اینکه افراد جدیدی تحت پوشش بیمه قرارنگرفته اند بیمه  حدود 250 هزار نفرهم قطع شده است.

وی افزود: هر بافنده در دومرحله مالیات ارزش افزوده می پرداخت البته در بودجه امسال 9 درصد مالیات برارزش افزوده مواد اولیه حذف شده است و فقط مالیات برارزش افزوده فروش مانده است ولی وقتی شرایط کاری یک بافنده سخت  شده و کارگاه خودرا جمع کرده است دیگر مجددا نمی تواند به کار خود برگرددو با جمع کردن این کارگاهها افراد وارد شغل های کاذب شده اند.

ارسال نظر