شناسه خبر : 9861

سبد بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی دو برابر رشد داشت/یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان غرامت پرداخت شد

سبد بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی دو برابر رشد داشت/یک هزار و 120 میلیارد تومان غرامت پرداخت شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۵۰ هزار بیمه‌گذار تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۶۵۰ هزار بیمه‌نامه دچار خسارت و غرامت‌های آن‌ها پرداخت شد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، محمدابراهیم حسن نژاد، در نشست خبری، اظهار کرد: تا به امروز 90 محصول در قالب 155 مورد فعالیت بیمه ای تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی افزود: در سال زراعی قبل حدود 2 میلیون و 650 هزار هکتار از زمین های زراعی کشور تحت پوشش بیمه بود، همچنین نزدیک به 760 هزار هکتار از باغات کشور، بیش از یک میلیارد قطعه طیور و هشت میلیون و 200 هزار راس دام تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داشت.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در خصوص غرامت های سال زراعی گذشته گفت: صندوق بیمه کشاورزی تا به امروز هزار و 120 میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده که از این میزان 203 میلیارد تومان بابت خسارت سیل بهار 98 پرداخت شد و 707 میلیارد تومان غرامت به باغات، 287 میلیارد تومان در بخش زراعت،76 میلیارد تومان در بخش دام، 32 میلیارد تومان در بخش طیور و 18 میلیارد تومان در بخش آبزیان غرامت پرداخت شده است

وی افزود:برای اولین بار توانستیم به جای تعداد محدودی تعرفه، 200 هزار تعرفه تعیین کنیم که این اتفاق بر اثر ایجاد اطلاعات و داده ها بود.

حسن نژاد در ارتباط با تعیین تعرفه های بیمه کشاورزی، بیان کرد: برای اولین بار در ارتباط با محصولات بیمه های پایه ای، برخلاف سال های قبل ارزش تولید را گذاشتیم و 50 درصد ارزش تولید را  به عنوان تعهد صندوق بیمه کشاورزی در بیمه های پایه تعریف کردیم.

به گفته وی "یکی از اشکالاتی که در سالهای گذشته به بیمه کشاورزی گرفته می شد این بود که بیمه کشاورزی بیشتر درگیر خسارت های جرئی بوده بنابراین با توسعه بیمه های پایه سعی شد تا این اشکالات برطرف شود، همچنین برای تولید کنندگانی که علاقه مند به پرداخت حق بیمه بالاتر بودند بیمه های ترجیحی درنظر گرفته شد تا بتوانند متناسب با میزان تولید آنها بیمه نامه را بفروشیم .

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به "بهره گیری از فناوری های نوین یا اینترنت اشیا به منظور افزایش دقت و سرعت در ارزیابی خسارت ها" گفت:  در گذشته به دلیل عدم ورود تکنولوژی به بیمه مورد اعتراض کشاورزان بودیم و با شفافیتی که صورت گرفته  این اعتراضات کاهش پیدا کرده است. 

به گفته حسن نژاد " بهره گیری  و استفاده از سامانه جامع بیمه کشاورزی با بیش از 20 زیر سامانه به منظور تسهیل، تسریع و دقت در انجام عملیات بیمه ای کشور یکی از اقداماتی است که انجام شده است."

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی در ادامه این نشست اظهار کرد: سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی از لحاظ کارآیی صددرصد اجرایی است و در آخرین سطح تکنولوژی خود در سطح اروپا قرار دارد همچنین این سامانه صفر تا صد عملیات بیمه گری را انجام می دهد و تمام عملیات بیمه گری در درون این سامانه انجام می شود.

 تورج سعیدی، افزود: امسال 90 محصول بیمه ای و 400 نوع طرح بیمه ای در نظر گرفته شده و سبد بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی تقریبا بیش از دو برابر رشد داشته است.

ارسال نظر