شناسه خبر : 9828

بلایای طبیعی خسارت ۱۶هزار میلیاردی به کشاورزی خراسان رضوی وارد کرد

بلایای طبیعی خسارت 16هزار میلیاردی به کشاورزی خراسان رضوی وارد کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بلایای طبیعی ۱۶هزار میلیارد ریال به کشاورزی خراسان رضوی خسارت وارد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا اورانی گفت: بلایای طبیعی امسال 16هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی این استان وارد کرده است که از این مقدار،حدود 410میلیارد ریال از طریق بیمه قابل پرداخت و بقیه به علت نبود پوشش بیمه ای بر عهده خودکشاورزان است.

اورانی افزود: هم اکنون کمتر از 20درصد سطح باغی، 15درصد سطح زراعی و کمتر از 15درصد بخش دام و طیور خراسان رضوی زیر پوشش بیمه قرار دارد.

وی گفت:سهم استان از اعتبار کشوری ویژه برای پرداخت خسارات ناشی از سیل امسال هزار و 170میلیارد ریال است که 580میلیارد ریال آن ابلاغ و تخصیص یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مقدار خسارت وارد شده از محل وقوع سیل در بخش کشاورزی استان معادل بیش از 6هزار میلیارد ریال بوده که با توجه به دستورالعمل ابلاغی 460میلیارد ریال آن قابل پرداخت است.

اورانی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان در زمینه خرید حمایتی زعفران هم گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است و تا کنون از مجموع 6هزار و 410میلیارد ریال مبلغ خرید برای حدود 69تُن زعفران معادل هزار و 40میلیارد ریال آن پرداخت و بقیه نیز به محض همکاری موثربانکها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از 850هزار هکتار سطح زیرکشت قطعی در استان 330هزار هکتار سطح زیر کشت باغات و 520هزار هکتار سطح زراعی استان است که در این قالب بیش از 338هزار بهره‌بردار در این زمینه فعالیت می کنند.

ارسال نظر