شناسه خبر : 9822

۶۰۰ هزار نفر از کارگران واحدهای صنعتی و خدماتی استان تهران بیمه نیستند

۶۰۰ هزار نفر از کارگران واحدهای صنعتی و خدماتی استان تهران بیمه نیستند

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: براساس شکایت‌های صورت گرفته و تخمین بازرسان این اداره کل و سازمان تامین اجتماعی ۶۰۰ هزار نفر از کارگرانی که در واحدهای صنعتی، خدماتی و کارگاه‌های خصوصی مشغول فعالیت هستند اما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید دهقان افزود: حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه و بیش از ۲۰۰ هزار  واحد صنفی، صنعتی و خدماتی در استان تهران فعال است.

وی با بیان اینکه چهار میلیون کارگر مشمول قانون کار در استان تهران مشغول فعالیت هستند، افزود: از این میزان سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه عمده فعالیت بازرسان اداره کار، تعاون و امور اجتماعی در خصوص مسائل ایمنی و مقررات کار است، تصریح کرد: کارگران و افرادی که در کارگاه‌ها و بخش های خصوصی مشغول کار هستند و از سوی کارفرمای خود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند برای شکایت به شعب تامین اجتماعی در سطح استان مراجعه کنند.

دهقان گفت: ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بیمه اصلی و ۴۳ میلیون نفر همراه با خانواده، مشمول قانون کار در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

پنج هزار نفر در استان تهران تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: پنج هزار و ۱۷۹ نفر از سال گذشته تاکنون از سوی دبیرخانه مشاغل خانگی این اداره کل برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و تسهیلات دریافت کردند.

دهقان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مشاغل خانگی اختصاص یافته، افزود: طرح‌های مشاغل خانگی شامل چهار هزار و ۳۴۹ طرح مستقل و ۷۸ طرح پشتیبان بوده است.  

وی ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۴۲۷ طرح پرداختی، ۶۴۹ طرح مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ۲۰۴ مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، ۳۱۵۴ مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۲۲۳ مربوط به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۱۵۹ طرح مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۳۸ طرح مربوط به اداره کل بهزیستی استان تهران است.

دهقان با بیان اینکه سال گذشته تا سقف ۲۰ میلیون تومان و امسال تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های مستقل و ۱۰۰ میلیون تومان به طرح‌های پشتیبان از طریق اعتبارات منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله داده می‌شود،تصریح کرد: این تسهیلات به کارمندان دولت تعلق نمی‌گیرد.

مشاغل یا کسب و کار خانگی به آن دسته از فعالیت هایی گفته می‌شود که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.

ارسال نظر