شناسه خبر : 9807

اختصاصی چابک‌آنلاین

اقدامات ویژه شرکت‌های بیمه‌ای در مواجهه با ویروس کرونا چه بوده است؟

اقدامات ویژه شرکت‌های بیمه‌ای در مواجهه با ویروس کرونا چه بوده است؟

سازمان بهداشت جهانی در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹، به مشاهده چندین مورد از نوعی بیماری ذات الریه که ویروس آن با هیچ ویروس شناخته شده دیگری مطابقت ندارد، در شهر ووهان، واقع در استان هوبی چین هشدار داد.

به گزارش چابک آنلاین، یک هفته بعد در7 ژانویه، مقامات چینی تایید کردند که ویروس جدیدی را شناسایی کرده اند که از خانواده ویروس سرماخوردگی، سارس است و آن را ویروس کرونا یا "2019-nCoV" نامگذاری کرده اند.

این ویروس تاکنون در بیش از ده ها کشور نظیر ایالات متحده آمریکا، آلمان، ویتنام، تایوان و ژاپن دیده شده و نگرانی ها را حول محور آن افزایش داده است.

با توجه به پیشرفت این ویروس، برخی از شرکت های بیمه ای تدابیری برای ارائه خدمت بهتر به مشتریان و جامعه خود اندیشیده اند:

شرکت مانیولایف (Manulife) هنگ کنگ:

این شرکت پوشش های ویژه ای را برای تمام مشتریان خود ارائه داده که شامل مزایایی برای بستری بهتر و طراحی بیمه نامه های جدید است.

از اکنون تا 30 اوریل 2020 مانیولایف هنگ کنگ مزایای را ذیل ارائه می دهد:

*برای هرمورد بستری در بیمارستان که بیماری آن تشخیص داده شده، تا 45 روز، روزانه 77 دلار پول نقد برای بیمارستان ارائه می شود.

*  در صورت تحمیل قرنطینه اجباری توسط دولت هنگ کنگ یا ماکائو، مبلغی به ارزش سه هزار دلار هنگ کنگ، تنها یکبار به بیمار پرداخته می شود. (هر دلار هنگ کنگ برابر با 0.13 دلار آمریکا است)

*اگر شخصی به ویروس کرونا مبتلا شود، این شرکت تنها یکبار مبلغ دو هزار دلار هنگ کنگ به خانواده وی کمک مالی می رساند.

*مطالبات مرتبط با این بیماری در عرض یک روز کاری رسیدگی می شوند.

*مطالبات بیمه ای نه تنها در بیمارستان های طرف قرارداد با شرکت مانیولایف صلاحیت دارند، بلکه از این پس بیمارستان های دولتی در سرزمین اصلی چین نیز این مطالبات رامی پذیرد.

*مدت انتظار برای مشتریان این شرکت  منتفی می شود.

*مهلت ارسال مطالبات نیز حذف می شود.

شرکت سان لایف (Sun Life) هنگ کنگ :

مشتریان این شرکت در صورت ابتلا به ویروس کرونا از تاریخ 24 ژانویه تا 30 آوریل 2020 می توانند از بسته های حمایتی ذیل استفاده کنند:

*دوره انتظار برای مشتریان حذف می شود

* درصورت تاخیر در پرداخت حق بیمه به دلیل درمان، مشتریان اجازه بازگرداندن بیمه نامه ها را دارند.

*این شرکت تعهد می کند مطالبات را ظرف یک روز کاری تسویه کند.

*فرآیند ساده سازی درخواست ها: مشتریان بدون نیاز به پر کردن فرم درخواست مطالبات، تنها ملزم به اثبات بیماری خود هستند.

*پرداخت سریع مطالبات از طریق سیستم پرداخت سریع تر: مطالبات به طور مستقیم به حساب بانکی هنگ کنگ مشتری که قادر به قبول نقل و انتقالات محلی است، واریز می شود.

شرکت بوپا Bupa هنگ کنگ :

این شرکت بیمه ای خدمات ویژه خود را به مبتلایان کرونا تا 31 مه 2020 ارائه می دهد:

*پوشش تمامی هزینه های بستری در بیمارستان و هزینه های مربوط به درمان.

*اگر بیماری مجبور به بستری در بیمارستان شود می تواند روزانه تا 45 روز علاوه بر هزینه های درمانی، 800 دلار هنگ کنگ دریافت کند. البته دریافت این کمک هزینه منوط به شرایط ویژه است.

*این شرکت تمامی درمان های جدید این بیماری را پوشش می دهد و برای تسهیل و تسریع روند درمان نیاز به اضافه کردن هیچ بندی به بیمه نامه در این خصوص نیست.

*ارائه خدمات 24 ساعته: مشتریان بوپا که مبتلا به این بیماری شده اند، می توانند در 24 ساعت شبانه روز با بوپا تماس گرفته و از خدمات پزشکی و پرستاری و حتی پاسخدهی به سوالات نیز بهره مند شوند.

مرجع بیمه ای هنگ کنگ :

این شرکت به منظور کاهش خطرات شیوع ویروس جدید در جامعه دفاتر خود را از 29 ژانویه تا 2 فوریه 2020 به طور موقت بسته است و خدمات عمومی آن معلق خواهد شد.

آیا (AIA) سنگاپور :

این شرکت در صورت درخواست مشتریان، ضدعفونی کننده دست و ماسک صورت تهیه می کند اما از طرف دیگر تمام مشتریانی که دارای علائم آنفولانزا هستند و ممکن است برای مشتریان دیگر ایجاد خطر بکنند، رد می کند.

شرکت بیمه تایپینگ (Taiping) چین:

این شرکت بیمه ای به تمامی پرسنل پزشکی ووهان پوشش رایگان بیمه ای ارائه می دهد و به استان هوبی برای مبارزه با این بیماری، 1.44 میلیون دلار آمریکا اهدا کرده است.

 

رژین میدانی

 

ارسال نظر