شناسه خبر : 9797

افزایش یک تا ۱۵ درصدی حقوق مستمری بگیران در استان زنجان در حال انجام است

افزایش یک تا 15 درصدی حقوق مستمری بگیران در استان زنجان در حال انجام است

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: ۴۶ هزار و ۹۷۵ نفر در استان تحت پوشش این صندوق بیمه قرار دارند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، علی عباسی با اشاره به خدماتی که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به مشمولان این صندوق ارائه می‌دهد، اظهار داشت: این بیمه در فقر زدایی و بهبود شرایط معیشتی بیمه شدگان بسیار موثر بوده و در کاهش مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و تامین اجتماعی نیز نقش موثر ی داشته است.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان، با اشاره به تعداد کل بیمه شدگان استان زنجان ،گفت: 46 هزار و 975 نفر در این استان تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند و 3 هزار و 387 خانوار مستمری بگیر نیز تا پایان دی  ماه سال 98 در استان وجود دارد.

وی، با بیان این که افزایش مستمری از یک تا 15 درصد متغیر است، خاطر نشان کرد: این افزایش مستمری برای برخی از واجدین شرایط واریز شده است و برای برخی از افراد نیز بزودی  واریز خواهد شد.

عباسی، همچنین با اشاره به تعداد آمار ثبت نام کنندگان بیمه جتماعی روستائیان و عشایری استان زنجان به 46هزار و 978نفز، اظهار داشت: افزایش یک تا 15 درصدی حقوق مستمری بگیران در استان در حال انجام است.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان، با بیان اینکه شاهد استقبال مطلوب در این زمینه هستیم ، افزود: این افزایش به همراه با معوقات 6 ماهه اول سال پرداخت می شود.

به گفته این مقام مسئول در استان زنجان، افراد 18 تا 50 سال ساکن در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت و شاغلین صنایع دستی و مشاغل وابسته، قالی بافان، رانندگان حمل بار و مسافر ساکن در مناطق روستایی و عشایری و ساکن شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت و همه شاغلان در مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی درصورت ارائه تاییدیه از مراجع قانونی می‌توانند عضو این صندوق شده و از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر زنجان، در ادامه تصریج کرد: برای پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر 8 سطح پرداختی در نظر گرفته شده است که افراد بر اساس توان مالی اقدام به پرداخت نموده و در نهایت بر همین اساس بعد از بازنشستگی مستمری ماهانه دریافت می کنند.

وی ، در پایان سخنان خود، تاکید کرد: در این صندوق دولت به عنوان کارفرما 10 درصد حق بیمه را به صورت کمک بلاعوض به مشمولان پرداخت می‌کند و بیمه شده 5 درصد باقی مانده را واریز می‌کنند.

ارسال نظر