شناسه خبر : 9796

۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران پرداخت شد

2 هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران پرداخت شد

۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران به‌صورت نقد و اسناد خزانه پرداخت شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به خراسان رضوی در نشست تخصصی با اعلام این خبر گفت:  500میلیارد تومان از این بدهی به‌صورت نقد و دو  هزار میلیارد تومان  دیگر به‌صورت اسناد خزانه پرداخت شد.

سید منصور میرمرادی افزود: هزینه‌های پرداختی ایثارگران از طریق شرکت بیمه در حال واریز است که  بدهی سال 1397 مراکز و مراجع درمانی به‌صورت نقدی تسویه  و بدهی مربوط به سال 1398 نیز در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود.

وی در خصوص پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه گفت: از بیش از دو سال پیش براساس  مصوبه‌ دریافتی از دولت؛ دانشگاه‌ها  اجازه هیچ نوع اعمال محدودیتی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر به  علت مسائل شهریه‌ای نداشتند و طبق این آیین‌نامه دولت و بنیاد، طرف حساب دانشگاه‌ها هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد افزود: بنیاد از معدود سازمان‌هایی است که اطلاعات آن به‌صورت یکپارچه است و  تعدادی از نهادها و سازمان‌ها دسترسی به این اطلاعات دارند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن مشکل ایثارگران را برطرف کنند.

میرمرادی معافیت سربازی را  از مواردی اعلام کرد که بسیاری از ایثارگران برای استفاده از آن بین بنیاد و نیروهای مسلح در رفت آمد بودند اما  امروز با توجه به ایجاد سیستم‌های نرم افزاری این مشکلات دیگر وجود ندارد.

وی گفت: امکان دسترسی به اطلاعات ایثارگران در هر استانی از طریق کارکنان بنیاد وجود دارد و این مسئله باعث تسهیل در ارتباطات و حذف مکاتبات فیزیکی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: به دنبال فراگیر کردن آموزش‌های فناوری هستیم تا کارکنان بنیاد از جدیدترین فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی بهره‌مند شوند.

میرمرادی درباره تصمیمات کمیسیون پزشکی هم  افزود: دخالت‌های مدیریتی در کمیسیون پزشکی بنیاد وجود ندارد و تصمیم‌گیرنده اصلی کمیسیون پزشکی پزشکان متخصص هستند و بنیاد تابع نظر کمیسیون پزشکی است.

نشست تخصصی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به خراسان رضوی با مدیرکل، معاونان و روسای ادارات ستاد خراسان رضوی و روسای مناطق سه‌گانه مشهد در سالن شهید هاشمی نژاد بنیاد خراسان رضوی برگزار شد.

اسناد خزانه تعهد دولت است که در اختیار دستگاه‌ها قرار داده می شود تا مطالبات خود را دریافت کنند.

ارسال نظر