شناسه خبر : 9794

۸ شهرستان استان یزد به جمع شهرهای دارای نسخه الکترونیک پیوستند

8 شهرستان استان یزد به جمع شهرهای دارای نسخه الکترونیک پیوستند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: تاکنون هشت شهرستان استان یزد زیر پوشش طرح نسخه الکترونیک قرار گرفته‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، محمد دریجانی، ظهر شنبه در نشستی خبری با اشاره به اهمیت اجرای دولت الکترونیک در بیمه سلامت و انجام فرآیندها به صورت الکترونیک اظهار داشت: در نیمه اول سال جاری سه شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفت و تاکنون نیز هشت شهرستان دیگر به استثنای شهرستان خاتم، زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: هشت شهرستان که ۹۳ مؤسسه تشخیصی دارند، زیر پوشش نسخه الکترونیک قرار گرفتند که از این تعداد سه مورد آزمایشگاه، ۵۲ مطب و ۳۸ مورد نیز داروخانه هستند.

دریجانی بیان کرد: در سال آینده نیز تلاش ما این است که همه بیمارستانها زیر پوشش طرح نسخه الکترونیک قرار می‌گیرند و بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کد ملی، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد یادآور شد: در مرکز استان در نیمه اول سال ۹۹ عملیاتی می‌شود و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کل مؤسسات درمانی را زیر پوشش این طرح قرار خواهیم داد.

وی افزود: با رایزنی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمینه دارو، هیچ کمبود دارویی در استان نداریم در گذشته نیز کمبودی نداشتیم اما چون خود شهروندان بیش از حد نیاز قلم انسولین تهیه کرده بودند، در مقطعی با کمبود این دارو مواجه شدیم.

دریجانی در مورد پرداخت‌ها نیز عنوان کرد: ماهانه یک پرداخت به مؤسسات دولتی، خصوصی و خیریه داشته‌ایم و تلاش ما این بود به رغم مشکلاتی که وجود داشت، پرداخت‌ها به روز باشد تا بیماران با مشکل مواجه نشوند و تا امروز ۲۳ میلیارد تومان به مؤسسات تشخیصی و درمانی پرداخت شد.

وی افزود: حساب تمام مؤسسات تشخیصی و درمانی تا پایان شهریور ماه تسویه شده اما با توجه به اهمیت کار پزشکان روستایی و مراکز جامع سلامت روستایی، پرداختهای آنها تا پایان آذرماه انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از همه همشهریانی که بیمه سلامت همگانی هستند یا کسانی که اعتبار دفترچه آنها بیش از یک سال گذشته، برای تعیین تکلیف بیمه خود به مراکز پیشخوان دولت طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.

دریجانی افزود: با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه سال آینده زمان انتظار برای تمدید دفترچه بیمه در نظر گرفته می‌شود، بیمه شدگانی که از تاریخ اعتبار دفترچه آنها یک سال گذشته، باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف بیمه خود اقدام کنند.

در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

ارسال نظر