شناسه خبر : 9773

ایرادات شورای نگهبان نسبت به صندوق حوادث طبیعی رفع شد

ایرادات شورای نگهبان نسبت به صندوق حوادث طبیعی رفع شد

رئیس کل بیمه مرکزی از رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به صندوق بیمه حوادث طبیعی خبر داد و گفت: چنانچه نمایندگان مجلس این لایحه را تصویب کنند، صندوق از اوایل سال ۹۹ آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه ایران جزو ده کشور حادثه‌خیز جهان به شمار می‌رود، گفت: به دلیل تعدد وقوع حوادث طبیعی در ایران، دولت طراحی صندوق بیمه حوادث طبیعی را در دستور کار قرار داده که لایحه راه‌اندازی آن، پس از مصوبه دولت، به مجلس ارائه شده و پس از تصویب در پارلمان، برای تائید نهایی راهی شورای نگهبان شده است که برخی ایراداتی از سوی این شورا به این مصوبه گرفته شده است که بر این اساس جلساتی میان بیمه مرکزی برگزار شده تا این ایرادات برطرف گردند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: اصلاحیه جدید برای مجلس ارسال شده که امیدواریم بتوانیم نظر شورای نگهبان را هم تأمین نمائیم؛ البته هم اکنون در شرایطی این اصلاحیه به مجلس ارسال شده است که نمایندگان به طور جدی، مشغول بررسی لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۹ کل کشور در کمیسیون تلفیق هستند؛ اما به هر حال این قول از نمایندگان مجلس اخذ شده که تا پیش از پایان سال، بتوان در صحن علنی این اشکالات را رفع و لایحه را مورد تصویب قرار داد.

وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که با قول مساعد نمایندگان، از ابتدای سال ۹۹ بتوان شاهد آغاز به کار صندوق بیمه حوادث طبیعی بود.

به گفته سلیمانی، به هر حال بیمه یک کالای اقتصادی است که وقتی مورد نیاز مردم باشد، حتماً آن را خریداری خواهند کرد و به داشتن آن گرایش خواهند داشت، این در حالی است که بیمه یک خدمت است که باید مردم نسبت به آن آگاهی داشته و ضرورت‌های آن در زندگی خود را کاملاً احساس کنند؛ به خصوص اینکه ایران یک کشور حادثه خیز است و باید فرهنگ سازی لازم در این حوزه صورت گیرد تا مردم از آن مطلع شوند و گرایش به خرید آن داشته باشند.

وی اظهار داشت: مجموعه حوادثی که امسال و سال گذشته در کشور رخ داده سبب شده تا بسیاری از مردم و حتی بانک‌ها و واحدهای تجاری گرایش بیشتری به خردی بیمه‌نامه ها داشته و حتی پیش از آنکه صندوق بیمه حوادث طبیعی رسماً آغاز به کار کنند، تقاضا دارند که خانه‌ها و مراکز تجاری خود را بیمه کنند؛ پس این گرایش نسبت به اهمیت بیمه دوچندان شده است.

ارسال نظر