شناسه خبر : 9724

۶۳ هزار کوهنورد بیمه شده در کشور وجود دارد

63 هزار کوهنورد بیمه شده در کشور وجود دارد

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی، گفت: هم اکنون ۶۲ هزار و ۸۰۰ کوهنورد بیمه‌شده ورزشی در این فدراسیون وجود دارد همچنین درسال‌جاری یک هزار و ۲۰۰ مربی فعال درکشور ساماندهی شده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، رضا زارعی روز یکشنبه درمجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، افزود: توجه فدراسیون کوهنوردی به آموزش در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است به گونه‌ای که از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ هزار تن دردوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نزدیکی به البرز، همجواری با چندین استان قوی دررشته کوهنوردی، وجود مربیان برجسته دراستان‌های هم‌جوار از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن برای ارتقای کوهنوردی استان استفاده کرد.

زارعی تاکید کرد: در سال‌های اخیر توجه به آموزش کوهنوردی درقم، موجب جهش این رشته ورزشی شده‌است که  باید درمدیریت جدید این هیات نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد.

رییس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: اجرای طرح سیمرغ در کشور موجب شده‌است تا کوهنوردان حرفه‌ای برای فتح قله‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کنند که استان قم با داشتن قله برف انبار، این فرصت را دارد تا از گردشگری ورزشی در این زمینه به خوبی استفاده کند.

زارعی، با بیان اینکه برای نخستین بار کوهنوردی کشور در المپیک۲۰۲۰ توکیو دارای نماینده است، گفت: سنگ‌نوردی می‌تواند سکوی مناسبی برای فعالیت قهرمانی در استان‌های مختلف باشد که توجه به این رشته می‌تواند موجب ارتقای ورزشکاران در این رشته شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه رشته دوی کوهستان گفت: دو کوهستان رشته جدیدی است که به دلیل اینکه نیازی به زیرساخت خاصی ندارد،استان‌های کم برخوردار امکان توسعه این رشته ورزشی را دارند.

زارعی، ادامه داد: توجه استان‌های کم برخوردار کشور نسبت به توسعه رشته دو کوهستان موجب شده است تا جایگاه این استان‌ها در رشته‌های زیر مجموعه کوهنوردی در کشور ارتقا دهند.

وی، توسعه زیرساخت‌های کوهنوردی در قم را ضروری دانست و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سنگ‌نوردی از جمله انتظارهای فدراسیون از هیات کوهنوردی قم است.

رییس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: توسعه جامعه هدف کوهنوردی یکی از اولویت‌های فدراسیون کوهنوردی است که در این راستا آموزش کوهنوردی به جامعه ناشنوایان در دستور کار این فدراسیون قرار گرفته است.

در این مجمع انتخاباتی، مسعود جوادی با کسب ۱۰ رای از مجموع ۱۴ رای اعضای این مجمع به عنوان رییس جدید هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم انتخاب شد. مهدی مصطفی لو پیش از این به مدت چهار سال مسئولیت هیات کوهنوری و صعودهای ورزشی استان را به عهده داشت ضمن اینکه این هیات ورزشی حدود یک سال به صورت سرپرستی اداره شده‌است.

ارسال نظر