شناسه خبر : 9697

۷ هزار خانوار روستایی استان فارس از مزایای صندوق بیمه روستائیان بهره‌مندند

7 هزار خانوار روستایی استان فارس از مزایای صندوق بیمه روستائیان بهره‌مندند

یازدهمین جلسه شورای هماهنگی استان فارس در سال ۹۸ با حضور پناه معاون وزیر، افشون معاون استاندار و اعضاء شورای هماهنگی استان فارس در سالن کنفرانس هتل همای شیراز برگزار شد.

به گزارش چابک‌آنلاین، در این نشست حسن کمالی به ارائه گزارش عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس پرداخت و گفت: 203 کارگزار در استان فارس فرآیند جذب و نام‌نویسی جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را انجام می‌دهند و در حال حاضر حدود 148 هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوش بیمه قرار دارند.

وی تصریح کرد: در استان فارس بالغ بر 7 هزار خانوار روستایی و عشایر از مزایای مستمری بهره‌مند شده‌اند.

کمالی در ادامه با بیان مشکلات به وجود آمده در نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر، از پناه خواست تا در جلسات کلان وزارتخانه به حل این موضوع بپردازد.

وی اذعان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر جهت رفاه حال افراد، سوابق بیمه تامین اجتماعی را می‌پذیرد.

غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: با همت مردم و جدیت مسئولان و وحدت میان این دو قشر می‌توان از تنگناهای موجود گذر کرد.

وی با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در روزهای گذشته، ادامه داد: تاریخ نشان داده که هرجا دشمنان نمونه این سردار عزیز و دلاور را از ما گرفته اند، افراد راسخ‌تر و شجاع‌‌تری از جای جای ایران بلند و جایگزین دلاوران قبلی شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس را پایتخت فرهنگی ایران و مهد علم و ادب کشور عنوان کرد و گفت: میهمان نوازی دیار فارس زبانزد مردم جهان است و این موضوع در رخداد سیل فروردین 98 به وضوح به دنیا ثابت شد و این مساله ای بسیار تاثیرگذار بود که نشان از فرهنگ ریشه دار مردم این دیار دارد.

ارسال نظر