شناسه خبر : 9683

سندیکای بیمه‌گران استان‌ها قدرت اجرایی ندارد

سندیکای بیمه‌گران استان‌ها قدرت اجرایی ندارد

رئیس شعبه شرکت بیمه سرمد در شهرستان ارومیه بزرگترین معضل شرکت‌های بیمه‌ای در این شهر را نرخ‌شکنی و رقابت‌های ناسالم دانست .

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، براتعلی قلی‌پور درگفت و گو با چابک‌آنلاین گفت: یکی ازبزرگترین معضلات شرکت های بیمه ای در آذربایجان غربی نرخ شکنی است زیرا برخی از شرکت های بیمه ای فقط درصدد افزایش پرتفو و بالابردن آمار خود هستند.

وی ادامه داد: این معضل کل صنعت بیمه را در این استان تحت تاثیر قرارداده  و از سمت بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران باید ابزاری برای کنترل این مشکل وجودداشته باشد.

رئیس شعبه شرکت بیمه سرمد درشهرستان ارومیه ضمن بیان اینکه سندیکای بیمه گران استان ها فاقد هرگونه قدرت اجرایی است،گفت: اگر سندیکای بیمه گران استان ها دارای قدرت اجرایی باشند خیلی از این موارد و مشکلات برطرف می شود.

قلی پور تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان و حتی شعب هرنرخی را که بیمه گزار درخواست کرده قبول می کنند.

وی بیان کرد: هیچگونه نظارتی برروی ارزیابان خسارت شرکت های بیمه ای وجود ندارد .

رئیس شعبه شرکت بیمه سرمد در شهرستان ارومیه اظهار کرد: زمانی که یک قانون  پیاده می شود اجرای آن مهم است و اجرا باید به نحو احسن انجام شود ولی متاسفانه در اجرا کنترل های لازم در صنعت بیمه وجود ندارد.

قلی پورگفت: بیمه نامه های مسئولیت، بدنه خودرو و باربری بیشترین فروش را در ارومیه دارند و بیمه نامه آتش سوزی واحدهای تولیدی هم با اقبال خوبی روبه روست.

وی بیان کرد: بیمه نامه های آتش سوزی منازل مسکونی و واحدهای صنعتی هم باید از طرف ادارت تشویق شوند زیرا شرکت های بیمه ای از این نوع بیمه نامه ها به دلیل ریسک پایینی که دارند استقبال خوبی می کنند.

ارسال نظر