شناسه خبر : 9673

۹۰۰۰ نفر در استان اردبیل برای آزمون وسع ثبت نام کردند

9000 نفر در استان اردبیل برای آزمون وسع ثبت نام کردند

معاون بیمه سلامت استان اردبیل گفت: اقشار مختلف مردم برای برخورداری از خدمات بیمه سلامت ثبت نام خود را به دقیقه ۹۰ و روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، علیرضا آقاجانی عنوان کرد: فاقدین بیمه پایه برای بهره مندی از بیمه سلامت هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کرده و فرایند ثبت نام خود را به دقیقه ۹۰ موکول نکنند.

به گفته وی افرادی که برای تکمیل بیمه سلامت اقدام می‌کنند در آزمون وسع شرکت داده می‌شوند تا چنانچه در دهک‌های پایین قرار گیرند به صورت رایگان از خدمات بیمه بهره مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت استان اردبیل یادآور شد: تا کنون در استان اردبیل ۹ هزار و ۷۰۰ نفر برای شرکت در آزمون وسع ثبت نام کردند که فرایند بررسی و تعیین دهک برای هفت هزار و ۱۰۰ نفر انجام پذیرفته است.

آقاجانی ادامه داد: با تعیین وسع انجام یافته از مجموع بیش از هفت هزار نفر، دو هزار و ۲۶۶ نفر که حدود ۳۰ درصد را شامل می‌شوند در بین دهک‌های ۱، ۲ و ۳ قرار گرفتند تا از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار گردند.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها این انتظار وجود دارد که با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب شرایط را برای ثبت نام و حضور افراد فاقد بیمه در آزمون وسع بیمه سلامت فراهم کنند؛ ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تا پایان سال میزان استقبال از بیمه سلامت در استان اردبیل افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: بیماران خاص از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند تا بدون شرکت در آزمون وسع و در نظر گرفتن شرایط مالی از خدمات درمانی بدون پرداخت هزینه بهره مند گردند.

آقاجانی عنوان کرد: بیماران خاص بعضاً با بیماری‌های صعب العلاج اشتباه گرفته می‌شود و تنها در شرایطی بیماران صعب العلاج می‌توانند از خدمات رایگان برخوردار شوند که از طریق کمک‌های مؤسسات خیریه یا سایر نهادهای حمایتی پشتیبانی شده و یا موارد لازم طبق پیش بینی‌های قانونی به سازمان بیمه سلامت اعلام شود.

به گفته وی بیماران خاص شامل بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و «ام اس» می‌شوند.

ارسال نظر