شناسه خبر : 9672

خسارت۲۶۱ میلیارد تومانی سیل به شبکه آب و برق سیستان و بلوچستان/تخریب ۱۴۶۸ حلقه چاه آب در سیل سیستان و بلوچستان

خسارت۲۶۱ میلیارد تومانی سیل به شبکه آب و برق سیستان و بلوچستان/تخریب ۱۴۶۸ حلقه چاه آب در سیل سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: طبق برآورد‌های اولیه برای خسارت سیل در سه استان در حوزه آبفا شهری و روستایی، ۱۳۸ میلیارد تومان و برای شبکه برق ۱۲۳ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیروبا اشاره به میزان برآورد خسارت سیل سیستان و بلوچستان گفت:  در حال حاضر به طور تقریبی متحمل ۲۶۱ میلیارد تومان خسارت در سه بخش آب، فاضلاب و برق در سه استان سیل‌زده  شدیم.

وی افزود: به دلیل شدت آب در برخی از مناطق امکان دسترسی دشوار است و هنوز آب تمام مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان وصل نشده است، اما با توجه به این‌ که در برخی روستا‌ها میزان خسارت بسیار زیاد است فرایند کار زمان می برد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با تاکید بر این‌که هشدار وقوع سیل از سوی سازمان هواشناسی سه یا چهار روز قبل از حادثه اعلام می‌شود، تصریح کرد: اینگونه نیست که از چند ماه قبل بتوان وقوع سیل را پیش‌بینی کرد، اما اطلاعاتی که چند روز قبل از وقوع سیل اعلام می‌شود، بسیار کارساز است.

جعفرزاده با اشاره به هشدار‌های قبل از وقوع سیلاب‌های اخیر، گفت: این هشدار‌ها موجب شد بتوانیم جانمایی‌های درستی را داشته باشیم و اقدامات لازم را برای کاهش خسارت سیل انجام دهیم.

او در ادامه با اشاره به تخریب چاه‌های آب مناطق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در سیلاب استان و سیستان و بلوچستان ۱۴۶۸ حلقه چاه و چاهک، ۵۴۰ رشته قنات، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۱۶۲ کیلومتر لوله انتقال آب و ۱۶۱ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع کشاورزی تخریب و از بین رفته است.

ارسال نظر