شناسه خبر : 9669

۱۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی ورامین بیمه شدند

۱۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی ورامین بیمه شدند

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: با برپایی میز خدمت در مسجد جامع تاریخی ورامین، ۱۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، ژیلا خدادادی اظهار کرد: با اجرای طرح بیمه مشاغل خانگی در گذشته، ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند ولی با توجه به تغییر قانون بیمه مشاغل خانگی، افراد متقاضی علاوه بر مجوز میراث فرهنگی، باید از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز مجوز فعالیت دریافت کنند.
وی گفت : با توجه به این که اغلب فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان ورامین که به صورت انفرادی مشغول به کار هستند، از مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای برخوردار نمی‌باشند، عملا بیمه این هنرمندان با مشکل مواجه و متوقف شد.
خدادادی افزود: دفتر میراث فرهنگی شهرستان ورامین به منظور ساماندهی فعالان عرصه صنایع دستی با برپایی میز خدمت و فراخوان عمومی، نسبت به ساماندهی هنرمندان برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، اقدام کرد.
وی اظهار کرد: در یک روز از برپایی این میز خدمت، ۱۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی با ارائه مدارک، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی ورامین افزود: باتوجه به تصمیم دولت برای گسترش نظام جامع تامین اجتماعی به هرفرد ۱۸ تا ۵۰ سال، کمک هزینه غیرنقدی عضویت دربیمه اجتماعی روستاییان به مبلغ یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.
خدادادی گفت : در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در کارگاه‌های انفرادی و گروهی در رشته‌های شیشه‌گری، معرق، منبت، چرم، گلیم، سفال، سوزن دوزی، حجم چوب، تراش سنگ‌های قیمتی، زیورآلات سنتی و قلم زنی مشغول به فعالیت می‌باشند.
ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ارسال نظر